קבוצת פקטורי 54 מקימה לראשונה בית קפה, כך נודע לגלובס. קבוצת האופנה שבבעלות רוני אירני, שנחשבת לאחת השחקניות הגדולות בקמעונאות האופנה בישראל ומחזיקה בשורה ארוכה של זיכיונות למותגים בולטים, כמו ליוויס, דיזל, פומה, טומי הילפיגר ואחרים, נכנסת לתחום בתי הקפה. הקבוצה תפתח בית קפה ראשון בבעלותה בקניון הזהב בראשון לציון, וככל הידוע תגיש בו קפה, כריכים ועוגות, והוא יפעל באופן עצמאי מחוץ לחנויות שלה כמוקד משיכה לקהל שיגיע למתחם החנויות שלה, ובמטרה להפוך את המיקום לנקודת משיכה עבור לקוחות שתספק חוויה מבודלת מהמכירות באונליין.
בית הקפה ייפתח בשטח של 22 מ"ר ויכלול מקומות ישיבה במעברים של הקניון, והוא יפעל בתוך מתחם בשטח כולל של כ-2,000 מ"ר, שבו נפתחות בימים אלה 11 חנויות של הקבוצה, שמייצרת בתוך הקניון מובלעת של מותגים שלה בלבד.
בין החנויות שבמתחם שכבר נפתחו נמנות פקטורי 54, לקוסט, דיזל, פומה, ליווייס, קלווין קליין, טומי הילפיגר, פולו ראלף לורן, הוגו בוס, ובתקופה הקרובה עתידות להיפתח במקום גם מייקל קורס ופקטורי 54 קידס.
ככל הידוע, במדובר במיזם שיצא לדרך עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, בניסיון לתת בידול באמצעות חוויה פיזית לצד המותגים של הקבוצה. הקבוצה שבבעלות אירני מפעילה בסך הכל כ-100 חנויות בישראל.
זו לא קבוצת האופנה הראשונה בישראל שמחליטה להכניס לשטח שלה בית קפה. לפני כשלושה חודשים דיווחנו לראשונה בגלובס כי קבוצת פוקס, שבשליטת הראל ויזל, חברה לרשת ארקפה, שבבעלות ירון ירקוני, להקמת חנויות של רשת פוקס הום אשר בתוכן פועל בית קפה תחת השם ארקפה הום. הראשונה שבהן נפתחה במתחם G בראשון לציון והשנייה עתידה להיפתח בפתח תקווה.
חיבורים ושותפויות שכאלה הפכו לפרקטיקה נפוצה בין בתי קפה לרשתות קמעונאות ברחבי העולם, כשהם שמאפשרים חיסכון בדמי השכירות לצד הגדלת התנועה בחנות. בין שיתופי הפעולה הבולטים שנרשמו לאורך השנים בין רשתות מסחר לבין בתי קפה בעולם נמנים גם בתי כלבו דוגמת סלפרידג'ס ( Selfridges), רשת סטארבקס יחד עם חנות הספרים בארנז אנד נובל (Barnes & Noble) ורשת האופנה H&M שהקימה בתי קפה בתוך חלק מהחנויות שלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.