שנה אחרי פרוץ מגפת הקורונה בישראל ובהלת הקניות שליוותה את תחילתה, שוק המזון והמשקאות המקומי מתכווץ ב-3.3% ברבעון הראשון של 2021. לפי נתוני סטורנקסט, המתבססים על הקופות ברשתות הקמעונאות, מכירות שוק המזון ברבעון הראשון של 2021 קטנו ב-352 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2020.
בהסתכלות על חודש מרץ לבדו, רושם שוק המזון והמשקאות שחיקה של 17.3% לעומת מרץ 2020, החודש שבו התפרצה מגפת הקורונה בישראל והביאה לבהלת קניות מוגברת כשבשנה שעברה נרשם שיא כל הזמנים במכירות בחודש מרץ.
המשמעות לכך היא ירידות כמעט בקרב כל יצרניות המזון הגדולות, כך שמי שהכי צמחה במרץ 2020, תציג את הקיטון המשמעותי ביותר במרץ 2021, ולהיפך: יצרניות שהציגו ביצועים חלשים במרץ שעבר מציגות עתה צמיחה.
הפער במכירות נוגע גם להסתערות על הסופרמרקטים שקדמה לסגר הראשון שהוטל על המשק בישראל, וגם להשפעת הסגר על השהייה הממושכת בבתים. כמו כן, הסגר שהשבית את בתי המלון, המסעדות, הברים, אולמות האירועים, והנסיעות לחו"ל - מה שהגביר את הצריכה הביתית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.