באיחור אלגנטי, גם קבוצת גיתם BBDO נכנסת לתחום ההשקעות הטכנולוגיות: לגלובס נודע כי בעלי הקבוצה, יעל אלמוג-זכאי ומודי כידון, חוברים לעופר מילר, מבעלי חברת ארטימדיה, ולשותפיו מסינגפור, ויחד הם מקימים קרן השקעות שתשקיע בסטארט-אפים ובחברות טכנולוגיה.
תחומי ההשקעה של הקרן החדשה יתמקדו בנושאים המשיקים בצורה מסוימת לפרסום כמו אדטק, איקומרס, רשתות חברתיות, אפליקציות, פיתוחים לרשתות קמעונאיות, דאטה וכדומה.
החיבור בין טכנולוגיה לפרסום התמסד
החיבור של קבוצות פרסום עם יצרני ומפתחי טכנולוגיות המיועדות לפרסום ושיווק הלך והתחזק עם השנים, ככל שהגבולות במשולש של שיווק פרסום וטכנולוגיה הלכו והיטשטשו. תחילה מדובר היה בחיבורים ספורדיים: סטארט-אפים משוללי ניסיון בשיווק ומיתוג הגיעו למשרדים הפרסום כדי שישלמו להם את החסר בתחומים אלה, לעתים תמורת מניות. בהמשך התמסד החיבור והפך לתהליך מובנה.
חלוץ בנושא ההשקעות בסטארט-אפים היה יו"ר מקאן תל אביב, אילן שילוח, שהקים כבר ב-2014 יחד עם ניר טרלובסקי את קרן ההשקעות פירסט טיים, שעסקה בתחומי הפרסום והמדיה. מאז הוקמו שתי קרנות נוספות, אליהם הצטרף גם יונתן בן ארצי: פירסט טיים 2, שכמו הראשונה גם משקיעה בסטארט-אפים המשיקים לפרסום בתחומים כמו אינטרנט, מדיה, איקומרס וכדומה; ולאחרונה הוקמה פירסט טיים 3, שתתמקד בהשקעות בתחומי בריאות וחינוך. הקרנות הראשונות עסקו בטכנולוגיות אינטרנט לפרסום, מדיה, מסחר, בריאות וחינוך; והקרן השלישית עוסקת בתוכנה למשבר האקלים.
גם קבוצת פובליסיס משקיעה בארץ בסטארט-אפים: הקבוצה החלה להשקיע בישראל לפני מספר שנים באמצעות קרן אייריס קפיטול בה היא שותפה.
בנוסף קיימת פעילות השקעות נוספת של פובליסיס באופן ישיר, המנוהלת על-ידי עודד לביא, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות, שתפקידו לקשר בין חברות הטכנולוגיה ללקוחות פובליסיס ברחבי העולם.
פרסומאי נוסף שמשתתף בהשקעות בטכנולוגיה הוא אייל חומסקי, שהקים בשנת 2014 קרן השקעות סטארט-אפים בשלבים מוקדמים, אלא שבעוד ששילוח מתמקד בשנים האחרונות בעיקר בתחומים אלה, הרי שחומסקי נותר עדיין פעיל בקבוצת הפרסום.
נכונות להשקעות גדולות בשוק המקומי
לקבוצת גיתם יש שלל פעילויות בתחומי המדיה והפרסום: פרט לסוכנות הפרסום, הקבוצה מחזיקה ב-IM העוסקת בניהול משברים, בפיץ’ שעוסקת בתוכן, באושן שפועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי פרוגרמטי ועוד. גם כידון בחר להשקיע בתחומים נוספים, אך תחום ההשקעה שלו היה בעיקר נדל"ן בחו"ל.
אלמוג-זכאי הצטרפה לגיתם BBDO בשנת 2011. בנוסף לתחומי אחריותה בקבוצה, היא משקיעה בתחומים של נדל"ן ואנרגיה מתחדשת. משרדי הפרסום ובעליהם נכנסים למעורבות בחברות טכנולוגיה, אך מדובר בעיקר בקבוצות הפרסום הגדולות, שכן הפעילות דורשת כיסים עמוקים שאין בדרך כלל לשותפים במשרדי פרסום קטנים יותר.
מילר כבר הוכיח בעבר נכונות ויכולת להשקיע בשוק המקומי, כאחד מהבעלים של ארטימדיה ישראל, מקבוצת ההחזקות הסינגפורית ארטיוויז’ן, שנכנסה לשוק לפני שבע שנים בכוונה לבנות רשת פרסום פרוגרמטית המבוססת על האתרים הישראליים המובילים. ארטימדיה סגרה את פעילות הדיגיטל שלה, אולם לאורך פעילותה השקיעה בשוק המקומי עשרות מיליוני שקלים. לפני שעסק בטכנולוגיות פרסום, עסק מילר במערכות מידע ואבטחה, כך שהעולם הטכנולוגי מוכר לו.
נציין כי מדובר בשלבי הקמה התחלתיים של הקרן: השותפים טרם רשמו אותה וגם לא גייסו עדיין מנהל שיעמוד בראשה.
מגיתם לא התקבלה תגובה לדברים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.