בחסות הקורונה והמרחק החברתי, השיח ברשתות החברותיות הסלים. בכך, משתמשים מצאו עצמם מתמודדים עם שיח פוגע, מזלזל ואלים ברשתות החברתיות. טוויטר החליטה לנסות לטפל בזה עם שירות חדש - תכונה שמזהה באופן אוטומטי תגובות העלולות לפגוע, שתציע לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם שולחים אותן.
"רוצה לבחון את זה לפני שתצייץ?" - לשון ההודעה שתצוץ למשתמשים בעת שהמערכת תזהה תגובה שלא במקום. המשתמשים יוכלו לבחור בין שלוש אפשרויות: לצייץ בכל זאת, לערוך את התגובה או למחוק אותה. טוויטר התחילה לבדוק את התכונה לפני כשנה, והחליטה לשחרר אותה היום לדוברי השפה האנגלית.
על פי נתונים של טוויטר, 34% מהמשתמשים החליטו לתקן את התגובה שלהם או מחקו את הציוץ. נתון נוסף שעלה מהמחקר הוא שלאחר שמשתמשים ראו לראשונה את ההודעה, היא גרמה לכך שמשתמשים חיברו בממוצע 11% פחות תגובות פוגעות בעתיד. הבדיקות של טוויטר עזרו להם ללמוד מתי ציוץ שהוגדר על ידי המערכת כבעייתי, הוא למעשה סרקסטי או בדיחה בין חברים.
"בהתבסס על משוב ולמידה מהבדיקות, ביצענו שיפורים במערכות המחליטות מתי ואיך נשלח הודעות כאלו. מהיום, אנחנו מאפשרים את השירות לחשבונות הפעילים בשפה האנגלית", נכתב בהודעת החברה. הצעד הזה מגיע מבחינת טוויטר כדי לראות איך אפשר למגר שיח שנאה הכולל כעס, הטרדות, אלימות או התנהגויות אחרות בעייתיות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.