בכל פעם שנדמה שיותר גרוע מכך לא יכול להיות, הפקקים ממשיכים לשבור שיאים. שנה לאחר שהתרוקנו מאדם בשל הסגר הראשון, כבישי ישראל חוזרים להתמלא ברכבים, שבעיקר עומדים במקום. רק באפריל האחרון התנועה באיילון בלבד זינקה ב-15% בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה. במחקרים שהוגשו לאוצר מעריכים שאם לא יינקטו צעדים להפחתת מספר כלי הרכב הפרטיים, בשנת 2030 העלות למשק הישראלי בגין אובדן שעות העבודה בשל העומס הרב בכבישים תסתכם בכ-74 מיליארד שקל.
פודקאסט הצוללת יצא לבדוק האם המדינה עושה משהו לצמצם את הפקקים בכבישי ישראל. כתבי גלובס מנסים להבין איך זה שלמרות שהמדינה משקיעה עשרות מיליארדים בכבישים חדשים, במחלפים, ואפילו ברכבת קלה שבשנה הבאה סוף סוף תיסע ברחבי גוש דן, עדיין אנחנו פשוט עומדים במקום?
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.