בזו אחר זו מבטלות חברות התעופה הזרות את טיסותיהן לישראל, ולא מן הנמנע שבימים הקרובים רק הישראליות יפעילו טיסות. בין האחרונות שנותרו בלוח הטיסות הן חברות התעופה מאיחוד האמירויות, בהן פליי דובאי שגם הבוקר הפעילה טיסה לתל אביב. אולם חברת פליי דובאי צמצמה את מספר הטיסות ותפעיל 2 במקום 4. בנוסף, ישנן טיסות של איירופלוט, בלו בירד (חברה ישראלית שפועלת מיוון), גיאורגיאן, טורקיש שצמצמה את הלוז ובולגריאן שצפויות להתבצע מחר.
ביטולי הטיסות בשלב זה מתייחסים בינתיים ל-17 או 18 במאי. החברות מעודכנות על המתרחש בישראל ומעדכנות את הלו"ז שלהן בהתאם. דלתא, יונייטד, לופטהנזה, טורקיש, אייר פראנס, בריטיש, וירג'ין ועוד כבר הודיעו על ביטול הטיסות.
שמי ישראל ריקים ממטוסים / צילום: צילום מסך מFlightradar24
אל על הבטיחה לשמר את לוח הטיסות שלה, בשלב זה היא היחידה למשל שמפעילה טיסות בקווים לארה"ב. גם ישראייר וארקיע ממשיכות להפעיל טיסותיהן, כך למשל מדובאי. יש לציין שאל על וישראייר לא טסות בשבת ובחג.
אתמול בשעות הערב הודיעה אייר סיישל על ביטול הקו לישראל בשעה שעשרות נוסעים היו בדרכם להמראה לתל אביב - החברה הודיעה כי על פי החלטת הממשלה היא לא תוכל להפעיל את הטיסות בקו בהתאם למצב הביטחוני. הנוסעים הועברו לדובאי ומשם יטוסו ארצה עם אל על.
גם חברת המטענים הישראלית קאל הודיעה כי תתגבר את לוח הטיסות שלה. כאשר טיסות מסחריות מבוטלות לא רק הנוסעים "נתקעים" מחוץ לישראל אלא גם מטען שמשונע במטוסי הנוסעים. קאל היא חברת מטענים והיא התחייבה להגביר את פעילותה על מנת לשמור על אספקה רציפה לישראל.
בתוך כך, על פי החלטת רשות שדות התעופה בשלב זה הנחיתות בישראל ברובן מופנות לנמל התעופה רמון בשעה שהמראות מבוצעות בנתב"ג. הנוחתים מבצעים בדיקת קורונה ברמון במקום בנתב"ג, ועומדת לרשותם הסעה לנתב"ג. המטוסים הריקים עוברים מרמון לנתב"ג לשם המראות. גם הטיסות לאילת (בקו נתב"ג-רמון) מתקיימות כסדרן.
יצוין כי חברות התעופה הזרות נמנעות מפעילות באזורי מלחמה גם על פי שיקולי ביטוח לציוד ולנוסעים. מכאן שאין פלא שגם האמירתיות, שנשארו הזרות האחרונות בלו"ז, כבר מחשבות מסלול מחדש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.