חברת סלקום סיימה את הרבעון הראשון של 2021 עם הכנסות של 1.033 מיליארד שקל, גידול של 15.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מהמיזוג המלא עם חברת גולן טלקום. החברה עברה גם לרווח של 7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעקבות רווח חד-פעמי של כ-14 מיליון שקל כתוצאה מעסקת IBC-הוט.
הרווח התפעולי של סלקום ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-50 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות משבר הקורונה שהשפיע על הכנסות החברה מרומינג כבר מאמצע חודש מרץ 2020. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מאיחוד תוצאות גולן.
ההכנסות משירותים במגזר הנייד ברבעון הנוכחי עלו בכ-15.4% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו ב-457 מיליון שקל. העלייה נובעת בעיקר מאיחוד גולן. ההכנסות משירותים במגזר הנייח ירדו ב-7.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020 והסתכמו לסך של כ-303 מיליון שקל. לדברי החברה, הירידה נובעת בעיקר מירידה בהכנסות משירותי תמסורת שהתקבלו מגולן טרם רכישתה. ההכנסות מציוד קצה ברבעון הראשון של 2021 עלו בכ-48.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו ב-312 מיליון שקל.
הגידול במכירות ציוד קצה נבע מההשקה הכפולה גם של האייפון 12 החדש וגם של הגלקסי 21 ברבעון, מה שהוביל לשיפור ניכר בהכנסות בסעיף. לעומת זאת, ייתכן כי ברבעונים הבאים תחול האטה במכירות, אך במקביל הפתיחה של החנויות שהיו סגורות ברבעון המקביל בגלל הקורונה, ביחד עם פתיחת סניפים חדשים באילת ובמקומות נוספים של חנויות דינמיקה, צפויות להביא להמשך המגמה החיובית במכירות ציוד קצה.
לצד הגידול במכירות רשמה החברה ירידה בתזרים המזומנים החופש,י וזאת מפני שההכנסות נרשמות באופן חד-פעמי, אך במקביל התקבולים נפרסים על פני מספר רבעונים. תזרים המזומנים הסתכם ברבעון ב-49 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
סלקום רשמה גידול של כ-13 אלף לקוחות סיבים אופטיים (14%) ביחס לסוף 2020, ל-106 אלף ברבעון הראשון 2021. בטלוויזיה צמחה החברה ב-2,000 מנויים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.