החלק שיש לרשתות החברתיות בהלהטת הרוחות ובהסלמת החיכוך בין ערבים ליהודים מניע מנהלי קהילות בפייסבוק לנסות ולקחת אחריות על השיח המתלהם.
הבוקר (ה') הושקה יוזמה בקרב עשרות קבוצות, שהחליפו את קאבר הקבוצה שלהן לתמונה בה נכתב בעברית ובערבית "בסוף כולנו חלק מאותה קהילה", כשהלוגואים של הקהילות השונות מעטרות את הקאבר המשותף.
בין הקבוצות שמשתתפות בקמפיין נמנות "הצודקת", "פורום נשים בתעשייה קהילת המנהלות", "Instagram Israel Community", "דרושים - עבודות", "מאמאשפוחה", "האוסיטרס ישראל", "אחוקי", "תושבי שכונת פלורנטין" ועוד.
מאחורי היוזמה עומדות הקבוצות Community Forward, Community Leadership Israel ו- Creative First.
בפרויקט משתתפות גם קהילות של ישראלים מעבר לים, כדוגמת "בוקרשט זה כאן", קהילת "אורקה - עוצמה נשית חובקת עולם", בה חברות אלפי נשים ישראליות מ-50 מדינות ברחבי העולם. חברות הקבוצה הן יהודיות, מוסלמיות, נוצריות, דרוזיות וצ'רקסיות.
"השאיפה שמעבר לקמפיין הנוכחי והקאבר בעל האמירה החזקה, מנהלי הקהילות ייקחו אחריות גם על השיח המתלהם וינסו למתן ולפשר דווקא בעת כזאת", אומרים רפי ברבירו ויעל אורן, מייסדי Community Leadership Israel.
"יש לנו כמנכ"לים כוח עצום. בימים שהרשת מלאה בשיח מקטב, חשוב שאנחנו, המנהיגים של העולם החדש, נשמיע קול שונה - הקול המאחד. בחרנו לעודד את מנהלי הקהילות להפיח את הרוח החיובית והערבות ההדדית בתוך הקהילות שלהם, וכולנו יחד כקהילה אחת", משתפות מריה גרין וחן הרשקוביץ, שותפות מייסדות של Community Forward - ארגון מנהלי הקהילות של ישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.