חברת UTI יבואנית איסוזו, בבעלות חברת UMI ותשתית מקבוצת תעבורה, מתחילה לייבא לישראל אוטובוסים חשמליים מתוצרת SUNWIN הסינית. היצרנית הסינית היא חברת בת בבעלות מלאה של תאגיד SAIC הסיני, שמותגי הרכב הפרטיים שלו מיוצגים בישראל על ידי שני יבואנים אחרים - לובינסקי וצ'יינה מוטורס.
בשלב הראשון מגיע לישראל אוטובוס חשמלי-עירוני של SUNWIN באורך 12 מטרים, מהסוג שנפוץ כיום בקווים עירוניים. אוטובוס ראשון מסוג זה, עם תקינה אירופאית, כבר נמצא בישראל ועובר ניסויים אצל "אגד". חברת UTI מייבאת בשנים האחרונות את האוטובוסים הקלים של איסוזו, שמעל 300 מהם כבר נמצאים על הכביש.
יצוין כי תעבורה, השותפה ב-UTI, מחזיקה כיום בנפרד זיכיון ליבוא אוטובוסים חשמליים של "פוטון" הסינית. שוק האוטובוסים החשמליים נמצא כיום בצמיחה מואצת בזכות עידוד של משרד האנרגיה ובין השאר "אגד" מבצעת כיום ניסויים מוקדמים בשורה של אוטובוסים חשמליים לקראת מכרז הצטיידות ענק בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שייערך בהמשך השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.