חברת התקשורת פרטנר פרסמה היום (ד') את דוחות הרבעון הראשון של 2021, הדוחות האחרונים של המנכ"ל הפורש איציק בנבנישתי. החברה סיכמה את הרבעון עם עלייה של 3.2% בהכנסות לרמה של 833 מיליון שקל, לצד ירידה של כ-3% ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-209 מיליון שקל ורווח נקי של 5 מיליון שקל, 50% פחות מהרבעון המקביל אשתקד. על תוצאות הרווח ברבעון המקביל השפיעה לטובה הכנסה חד-פעמית. החוב נטו בסוף הרבעון היה 639 מיליון שקל, ירידה לעומת חוב נטו של 673 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשני מגזרי הפעילות של פרטנר נרשמה ברבעון עלייה בהכנסות, אך הרווח על בסיס EBITDA מתואם עלה במגזר הסלולרי וירד במגזר הקווי. במגזר הסלולרי, ההכנסות הסתכמו ב-573 מיליון שקל, עלייה של 0.7%, מתוכן 413 מיליון שקל הכנסות משירותים, ירידה של 2.4%, ו-160 מיליון שקל הכנסות ממכירת ציוד - צמיחה של 9.6%. הרווח התפעולי מהמגזר הסלולרי זינק ב-200% ל-39 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם הגיע ל-143 מיליון שקל, לעומת 132 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר הקווי, הכולל גם את פעילות הטלוויזיה (פרטנר TV), ההכנסות צמחו ב-6.1% ל-294 מיליון שקל, מתוכן 260 מיליון שקל הכנסות משירותים - צמיחה בשיעור זהה לצמיחה בסך ההכנסות. לעומת זאת, החברה עברה מרווח תפעולי להפסד תפעולי של 11 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם התכווץ ב-20.5% ל-66 מיליון שקל.
בסוף הרבעון הראשון היו לפרטנר כ-2.9 מיליון מנויי סלולר, עלייה של 53 אלף במספר מנויי ה-post paid, מתוכם כ-13 אלף חבילות דאטה ממשרד החינוך וכ-8,000 חבילות דקות. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר הייתה 48 שקל, ירידה של 5 שקלים לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של שקל אחד מהרבעון הקודם.
במהלך הרבעון נוספו לחברה 49 אלף משקי-בית המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים, ומספר המנויים לסיבים גדל ב-16 אלף ל-155 אלף. מספר מנויי האינטרנט הסתכם ב-339 אלף, עלייה של 10,000 מנויים ברבעון, ומספר מנויי הטלוויזיה הגיע ל-234 אלף, עלייה של 2,000 מנויים ברבעון.
המנכ"ל בנבנישתי מסר: "פרטנר סיימה את הרבעון הראשון של 2021 עם צמיחה במנויים בכל תחומי הפעילות. הכנסות החברה חזרו לרמות של לפני תקופת הקורונה, וזאת על אף המשך סגירת השמים והסגר המלא בחלק ניכר מהרבעון.
"בתחום הסלולר, המיקוד בנאמנות לקוחות וההשקעות בדור החמישי תומכים בהמשך צמיחה אורגנית של בסיס המנויים, העומד בתום הרבעון על 2.9 מיליון, עם שיעור נטישה של 6.8%, הנמוך בעשור האחרון.
"אנחנו ממשיכים בפרישה המהירה של תשתית הסיבים העצמאית של פרטנר ברחבי הארץ, ולאחרונה התחלנו לפרוש ביישובים המאופיינים בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע. תשתית 'פרטנר פייבר' מגיעה נכון להיום ליותר מ- 840 אלף משקי-בית, מהם 545 אלף בבניינים שכבר מחוברים לתשתית. נכון להיום, 165 אלף משקי-בית מנויים לשירות האינטרנט על גבי הסיבים האופטיים של פרטנר, נתונים המשקפים שיעור התחברות של כ- 30% מפוטנציאל הלקוחות בבניינים מחוברים.
"לפרטנר TV יש כ-240 אלף מנויים נכון להיום. בסוף הרבעון הראשון חשפנו הרחבה של שיתוף-הפעולה עם אמזון פריים וידאו והצעת ערך ייחודית, במקביל למהלך לוקאליזציה של תכני פריים וידאו בישראל".
לדברי בנבנישתי, "אני גאה מאוד והייתה לי הזכות להוביל חברה מפוארת עם עובדים מופלאים. בשש השנים האחרונות גם פיתחנו מנועי צמיחה חדשים ומשמעותיים, וגם העצמנו את האיתנות הפיננסית של החברה, וכל זאת בתקופה מאתגרת למשק ולעולם כולו".
נזכיר כי לאחרונה הודיע בנבנישתי על פרישתו מתפקיד מנכ"ל פרטנר, ודירקטוריון החברה הכריע כי אבי צבי, לשעבר מנכ"ל רשת 13, ימונה למנכ"ל הבא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.