רשת יוחננוף מסכמת את הרבעון הראשון של 2021 עם הכנסות בהיקף של 817 מיליון שקל, המשקפות גידול של 6.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועם רווח תפעולי של 58 מיליון שקל, המשקף עלייה של 18.3%. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-87 מיליון שקל - זינוק של 187.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
עלייה חדה זו מנומקת בגידול בהכנסות וברווח התפעולי ובכך שברבעון המקביל אשתקד היו הוצאות גבוהות על רכישת סניפים ומהרווח שהניבה ההשקעה בחברת A2Z המייצרת עגלות חכמות.
את הרבעון הראשון חותמת יוחננוף עם גידול של 1.1% במכירות בחנויות זהות להיקף של 810 מיליון שקל. סגמנט האונליין ברשת פועל על בסיס איסוף עצמי ואינו מהווה שיעור מהותי במכירות.
הרשת, שהוקמה ב-1992, מפעילה כיום 31 סניפים בהם מועסקים כ-3,000 עובדים. מי שעומד בראש הקבוצה הוא בנם של המייסדים, איתן יוחננוף, המשמש כמנכ"ל.
על-פי תוכניותיה, רשת יוחננוף תמנה ב-2022 פריסה של 40 סניפים, בין השאר הודות לרכישת חמישה סניפים מרשת יינות ביתן בתמורה ל-67.5 מיליון שקל.
במרץ 2021 רכשה יוחננוף את שליטה (50.1%) ברשת זול סטוק בתמורה ל-45 מיליון שקל. הרשת מונה 59 חנויות וצפויה להתרחב לפריסה של 67 חנויות יחד עם שילוב של חנויות בתוך סניפי יוחננוף. זול סטוק היא רשת למכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט, ופעילותה תשתקף בדוות ברבעון השני של 2021.
יוחננוף גם השקיעה בחברת A2Z הקנדית המייצרת עגלות חכמות, והיא מחזיקה ב-6.31 ממניותיה. עגלות אלה מאפשרות לבצע את הקנייה מבלי לעבור בקופה בסיומה. במהלך הקנייה הצרכן מקבל מידע על עלות הסל. בסוף נובמבר הסתיים פיילוט העגלות החכמות, ועל-פי הרשת, ההשקעה בחברה הניבה לה רווח של כ-56 מיליון שקל (לפני מס) - מה שבין השאר הזניק את שורת הרווח ברבעון הראשון אל מול הרבעון המקביל אשתקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.