רשות התחרות והשווקים בבריטניה (ה-CMA) מסרה כי היא פותחת בבדיקה האם פייסבוק מנצלת לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק המדיה החברתית או בפרסום הדיגיטלי. הרשות תבחן האם פייסבוק זוכה ליתרון לא הוגן על פני מתחרות אחרות שלה במתן שירותים למודעות מקוונות ובשירותי הדייטינג שהשיקה, כחלק מהשיטות בהן היא אוספת את הנתונים על המשתמשים.
בהודעת הרשות נכתב כי הנציבות האירופית פתחה היום בחקירה נפרדת נגד פייסבוק לגבי השימוש של הרשת החברתית בנצונים של המשתמשים. ה-CMA קורא לעבוד בשיתוף פעולה עם הנציבות האירופית ולשתף את המידע המתגלה .
אנדרו קוסצ'לי, יו"ר ה-CMA, אמר כי "בכוונתנו לבדוק היטב את השימוש של פייסבוק בנתונים ולהעריך האם הנהלים העסקיים שלה מקנים לה יתרון לא הוגן בתחום הפרסומות הממוקדות ותחום ההיכרויות ברשת. כל יתרון כזה יכול להקשות על הצלחה של מתחרות, כולל עסקים חדשים וקטנים יותר, ועשוי לצמצם את הבחירה של הלקוחות".
ה-CMA השיקה את יחידת השווקים הדיגיטליים שלה (Digital Markets Unit) באפריל האחרון. הסמכות של ה-CMA נשאבת מחוק התחרות שחוקק ב-1998, אם יש לטענתה עילה סבירה לחשוד שיש הפרה בחוק התחרות. לרשות יש סמכות להטיל קנס של עד 10 אחוז מההכנסות השנתיות של פייסבוק וכן לקבוע הוראות מחייבות מבחינה חוקית שיובילו לסיום הפרת החוק. במקביל לחקירה הזו, ה-DMU בוחנת את חוקי ההתנהגות ביחסים בין זירות דיגיטליות לקבוצות כמו עסקים קטנים, שמסתמכים על הזירות האלו כדי להשיג קהל. ה-CMA פתחה בעבר בחקירות נגד גוגל ואפל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.