יצרנית מוצרי הצריכה הבריטית רקיט בנקיזר הודיעה אתמול על מכירת פעילות המזון לתינוקות שלה בסין לקרן פרימוורה קפיטל הסינית, תמורת 2.2 מיליארד דולר. זאת, ארבע שנים בלבד לאחר שהחלה בפעילות בתחום הפורמולה לתינוקות.
רקיט בנקיזר פועלת בתחום הנון-פוד והתרופות ללא מרשם. בין המותגים הבולטים של החברה: פיניש, נורופן, דורקס, קלגון ועוד. מכירותיה בשנת 2020 צמחו בשיעור שיא של 12%, בשל הביקוש הגואה למוצרי ההיגיינה שלה, תחת המותגים ליזול, דטול ועוד. עסקי המזון לתינוקות, לעומת זאת, דשדשו.
כעת, קרן פרימוורה תחזיק בבלעדיות במותגי תחליפי החלב לתינוקות "מיד ג'ונסון" (מותג אמריקאי שרקיט רכשה ב-2017) ו"אנפה" בסין. העסקה כוללת גם מפעלים בהולנד ובסין. רקיט בנזיקר תמשיך להחזיק בבעלות על המותגים הללו בשאר העולם, וכן ב-8% מחטיבת המזון לתינוקות בסין.
החברה תגרוף לכיס כ-1.3 מיליארד דולר נטו, וצופה שדווקא תרשום הפסד שיא של כ-3.5 מיליארד דולר בעקבות העסקה, בשל מדידה מחודשת של מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים. לפי הערכות, העסקה תושלם במחצית השנייה של 2021.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.