עם הירידה ברמות התחלואה בקורונה ישראל חזרה לשגרה כמעט מלאה - להופעות, למסעדות ולחדרי הכושר. אבל עדיין חלק ניכר מהאנשים לא יכולים לקום בבוקר, להתלבש, וללכת לסניף הבנק. החל מפרוץ המגפה הבנקים סגרו את שעריהם, ועל מנת לקבל שירות בסניף יש צורך לקבוע תור מראש. כעת, על אף החזרה לשגרה, במרבית הסניפים נוהל זה נשמר.
לכאורה, לבנקים יש אינטרס לשמר את המצב הקיים - הדבר מעודד את הציבור לצרוך שירותים מקוונים ואף מסייע לבנקים לווסת את כמות האנשים שמגיעים לסניף. כל הבנקים דיווחו ב-2020 על שנת הקורונה כשנה שהאיצה בצורה משמעותית את המעבר לצריכת שירותים דיגיטליים, בקרב כל שכבות הגיל באוכלוסייה, דבר שחוסך לבנקים עצמם עלויות מתן שירות.
אולם, עבור חלקים מהאוכלוסייה המצב החדש איננו אידיאלי. והצורך לקבוע תור, לעתים אף מספר ימים מראש, מכביד ומסרבל את ההתנהלות מול המוסד הפיננסי העיקרי שמנהל את כספם. מנגנון קביעת התורים מראש אף אינו חף מקשיים, מטעויות, ומביורוקרטיה למשל עבור מי שנעזרים במיופיי כוח לביצוע פעולות.
החשש שעולה כעת לאחר החזרה לשגרה הוא שתקופת הקורונה תקבע את נוהג סגירת סניפי הבנקים וקביעת התור מראש כסטנדרט שירות.
עם זאת חשוב לציין כי ביחס לאוכלוסיית הקשישים, בחלק ניכר מהבנקים אוכלוסייה זו לא נדרשת לקבוע תור מראש.
בבנקים מצדם מספרים כי הם פועלים מכוח הנחיה של בנק ישראל בנושא.
בבירור מול בנק ישראל עולה כי הוראות אלו, שנקבעו מכוח נוהל ההמשכיות העסקית שהופעל בתקופת הקורונה, אמורות לעמוד בתוקפן עד חודש ספטמבר, וזאת על אף החזרה לשגרה. בהמשך לפניית גלובס ציינו בבנק ישראל כי נבחנת האפשרות לקצר את תוקף ההוראות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.