משרד התיירות יוצא בקמפיין חדש, בהשקעה של 3 מיליון שקל, שמטרתו לעודד את תיירות הפנים בארץ, בעיקר באמצע השבוע. להוציא את אילת ואת ים המלח, בתי המלון בישראל ברובם סובלים מתפוסה נמוכה באמצע השבוע בעיקר, ומטרת הקמפיין היא לתת דחיפה לחופשה ישראלית עירונית כאלטרנטיבה לחופשה בחו"ל.
לענף התיירות המקומי קיים יתרון מסוים כרגע, מכיוון שמשפחות עם ילדים קטנים, שלא יכולים עדיין לקבל חיסון נגד קורונה, מחויבות בבידוד לאחר החזרה בישראל. למשרד הבריאות, כפי שמסתמן, אין כוונה להקל על חובה זו בחודשי הקיץ הקרובים.
מתוך הקמפיין של משרד התיירות / צילום: משרד התיירות
מעבר לבידוד יש לזכור את שיעורי התחלואה בקורונה במדינות אחרות ואת סכנת ההידבקות של ילדים לא מחוסנים - שיקול שהורים רבים מביאים בחשבון בדילמה להיכן לצאת לחופשת הקיץ.
מצדו השני של המטבע, העוסקים בענף התיירות זקוקים לנופשים כאוויר לנשימה אחרי השנה הקשו שחוו. כיום עדיין אין כניסה לתיירים לארץ (למעט לקבוצות מועטות), ולכן תיירני ישראל מבינים שהישועה - בשלב זה לפחות - תוכל להגיע רק מתיירות הפנים.
מתוך הקמפיין של משרד התיירות / צילום: משרד התיירות
המלונות בערים כמו אילת, שממילא נשענת על תיירי הפנים, יכולים לנשום לרווח לקראת הקיץ (ויעידו על כך מחירי החופשה הגבוהים), אלא שבערים כמו תל אביב, ירושלים ונצרת, שנשענות בעיקר על תיירי החוץ, יזדקקו כאמור לנופשים הישראלים.
לאחרונה עלו מלונאי תל אביב בשיתוף עם עיריית תל אביב בקמפיין לעידוד תיירות פנים למלונות העיר, וכעת מטרת הקמפיין של משרד התיירות היא לעודד תיירות פנים בכל חלקי הארץ. אלא שמחירי הלינה, לא בכדי, מרתיעים רבים מהרעיון של חופשה מקומית.
מתוך הקמפיין של משרד התיירות / צילום: משרד התיירות
הקמפיין, שהסלוגן המוביל שלו הוא: "קפיצה קטנה חופשה גדולה", יעלה בטלוויזיה, ברדיו, בדיגיטל וברשתות החברתיות. במסגרתו יציעו הערים המשתתפות - נתניה, נצרת, ירושלים, תל אביב וחיפה - מבצעים והטבות ללינה, סיורי תוכן ואירועי תרבות.
שרת התיירות אורית פרקש-הכהן מסרה כי "בחודשים האחרונים שקדתי על המתווה החשוב והקריטי להחזרת התיירים לישראל. בלעדיהם, ענף התיירות לא יחזור לשגרה. במקביל, וכמו מדינות רבות בעולם בעת הזו, אנו יוצאים בקמפיין רחב לעידוד תיירות פנים: תושבי ישראל, אתם מוזמנים ליהנות מאתרי הארץ, מקבלת-הפנים של מקומות האירוח והחוויות הרבות שנמצאות בין דן לאילת. הקמפיין יעודד חופשה קצרה של אמצע השבוע, במיוחד בערים המתבססות על תיירות ושעדיין לא חזרו לשגרה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.