תנועת המטוסים הבינלאומית עדיין לא חזרה לשגרה, וגם הפגיעה הכלכלית של מגפת הקורונה עדיין מורגשת במקומות רבים, אך סגמנט היוקרה שומר על מקומו - או לפחות מנסה. בעוד כחודש, ב-22 יולי, תחל לפעול בישראל חברת התעופה הצרפתית לה קומפני (La Compagnie).
החברה מחזיקה בשני מטוסים, והיא תפעיל שלוש טיסות שבועיות מנתב"ג לפריז ולניו יורק. הטיסות יתקיימו בימים שני, שלישי ושישי, ובכל מטוס יהיו 76 מושבי ביזנס בלבד, הנפתחים למיטות מלאות בסידור זוגי. מעבר לכך, לרשות הנוסעים יעמוד מסך מגע בגודל 15.7 אינץ' ושירות Wi-Fi ללא עלות. את החברה תייצג בישראל חברת ממן אוויאשן מקבוצת ממן.
מטוסים בהם רק מחלקת עסקים של חברת התעופה LA COMPAGNIE / צילום: LA COMPAGNIE
מאז 2014 מפעילה לה קומפני, שייסד קו טיסות טרנס-אטלנטי בין פריז לניו יורק, במתכונת של מחלקת עסקים בלבד בכל המטוס. החברה גם מפעילה שירות של טיסות עונתיות בין ניוארק בניו ג'רזי שבארה"ב לשדה התעופה הבינלאומי ניס קוט-ד'אזור שבצרפת, ולשדה התעופה הבינלאומי מלפנסה (מילנו) שבאיטליה.
מאחורי לה קומפני עומד יזם התעופה הצרפתי פרנץ אוולין, אשר הקים גם את חברת התעופה L'Avion - שפעלה אף היא במתכונת של מחלקת עסקים בלבד. החברה, שנוסדה ב-2006, נמכרה כעבור שנתיים לבריטיש איירווייז תמורת כ-54 מיליון דולר.
מטוסים בהם רק מחלקת עסקים של חברת התעופה LA COMPAGNIE / צילום: LA COMPAGNIE
לדברי מנכ"ל לה קומפני, כריסטיאן ורנה, "בתקופה האחרונה אנו עדים לדרישה הולכת וגדלה לטיסות עסקים היוצאות מתל אביב. הטיסות שלנו מתאימות למי שמחפשים מרווח ישיבה, נוחות וחוויית טיסה אישית יותר. אנו מצפים להציג בפני השוק הישראלי את השירות שלנו".
מטוסים בהם רק מחלקת עסקים של חברת התעופה LA COMPAGNIE / צילום: LA COMPAGNIE
עד 15 ביולי יעמוד מחיר כרטיס טיסת הלוך ושוב תל אביב-פריז על 1,100 דולר, ובקו תל אביב-ניו יורק המחיר יעמוד על 2,000 דולר. לאחר מכן יעלו המחירים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.