אחרי התדהמה של משרדי פרסום מהחלטת דיסקונט להעביר את תקציב הפרסום שלו לאדלר-חומסקי, למרות שני מכרזים שהתנהלו בשבועות האחרונים, הם יוצאים לפעולה אופרטיבית. לגלובס נודע כי איגוד חברות הפרסום החליט כי היועצת המשפטית שלו, עו"ד נגה רובינשטיין, תנסח הצעה למתווה התנהלות במכרזי פרסום - שתועבר בהמשך לרשות התחרות עם בקשה לפטור מהסדר כובל, זאת במטרה להסדיר את כללי התנהגות במכרזי פרסום.
בישיבה הדחופה שהתנהלה הבוקר (א') נכחו נציגים ממשרדי הפרסום הגדולים, ביניהם ענבר-מרחב G, יהושע TBWA, קבוצת פובליסיס (המונה את המשרדים באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב וליאו ברנט), ראובני-פרידן, אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ופרסום לנדאו.
משרדי הפרסום ברוקנר-יער-לוי, שמעוני-פינקלשטיין ולעומק התודעה הודיעו כי יגיעו לישיבה, אך זה לא קרה מסיבות שונות. מבין המשרדים הגדולים בלט בהיעדרו משרד הפרסום מקאן תל אביב.
כאמור, מטרת הפגישה הייתה לפעול ליצירת הליך הוגן של מכרזים. קודם לפתיחת הישיבה הונחו נציגי המשרדים לגבי זכות השיחה שמותר להם לנהל על-פי חוק ההגבלים העסקיים. כך, למשל, אסור היה להם לנהל שיחה פרטנית לגבי מכרז או לקוח (מה שמנע דיון במקרה ששימש זרז למהלך - ההעברה של תקציב בנק דיסקונט). עם זאת, דיברו שם על "ג'ונגל פרוע ללא כללים" ועל תרבות של "איש הישר בעיניו יעשה".
נזכיר כי בעבר כבר הובילה הנהלת איגוד חברות הפרסום מהלך לבניית אמנה משותפת לאיגודי השיווק והפרסום, שתגדיר התנהלות במכרז, אך בגלל התנגדות של חלק מהחברים באיגוד, המהלך לא צלח, והיוזמה נקברה. ייתכן כי כעת, לאור ההתרחשויות האחרונות, בשלה האווירה, וניתן יהיה להעביר החלטה שתקבל את ברכתם של הפרסומאים והמפרסמים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.