התעשייה האווירית חתמה על עסקה הכוללת החזרה לכשירות, שיפוץ והשבחה של מטוסי כפיר עבור חיל האוויר של סרי לנקה. השבחת המטוסים של צי הכפירים של סרי לנקה, בעלות כוללת של כ-50 מיליון דולר, תשדרג את חבילת מערכות האוויוניקה הבסיסית של המטוס לרמה המתקדמת ביותר של מטוסי הקרב מדור 4+ הטסים כיום בעולם.
תהליך ההשבחה יכלול, בין השאר, העברת ידע לביצוע השבחת המטוסים לאנשי חיל האוויר בסרי לנקה, התקנות שיאפשרו שילוב עתידי של מכ"מים, סנסורים, תקשורת מתקדמת וקסדות חדשות, וכל זאת בתהליך התקנה פשוט ומידי. הליך ההשבחה יתבצע בשיתוף חיל האוויר המקומי ותוך שימוש במתקניו.
מטוסי הכפיר שירתו בחיל האוויר של סרי לנקה כבר בשנות ה-90, בין היתר במהלך הלחימה הפנימית ארוכת השנים נגד המורדים במדינה. הכפיר, בתצורתו המקורית, הביא לשבירת השוויון בשדה המערכה, בכך שאפשר שימוש בחימוש כבד (אלפי טונות) ובאמצעותו הושגה פגיעה מדויקת במטרות האיכות של האויב.
הבחירה להשביח עתה את מטוס הכפיר הגיעה, בין היתר, בעקבות ביצועיו המוצלחים בחיל האוויר הקולומביאני. בשנים 2012 ו-2018 השתתפה טייסת הכפיר של קולומביה בתרגילי ה-RED FLAG של ארה"ב, לצד חיל האוויר האמריקני וחילות אוויר אחרים. בתרגילים אלו נרשמו תוצאות יוצאות-דופן, אשר בלטו יותר מאלו של מטוסי F15 ,F16 ומטוסים אחרים שהשתתפו בתרגיל.
סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה של התעשייה האווירית יוסי מלמד מסר בתגובה כי "אני גאה בכך שמטוס הכפיר של התעשייה האווירית נמצא כיום בשימוש מספר לקוחות בעולם, לרבות קולומביה וארה"ב, כמטוס קרב עיקרי (בקולומביה). אני מאמין כי עסקה זו הנה הצעד הראשון לקראת השבחה והצטיידות של הדגם המתקדם של מטוס הכפיר KNG (Kfir New Generation)".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.