במחצית הראשונה של השנה נמסרו בישראל כ-183 אלף כלי רכב, זינוק חד של כ-54% לעומת המחצית הראשונה של 2020 וכ-9% יותר מנתון השיא הקודם, שהושג ב-2017. הנתונים הללו אינם כוללים את מסירות היבוא המקביל, שעל פי הערכות הסתכמו במחצית בכ-4,800 עד 5,000 כלי רכב נוספים.
את המסירות הובילה יונדאי, שמסרה במחצית כ-29,191 כלי רכב. במקום השני נמצאת טויוטה עם 24,314 כלי רכב. במקום השלישי קיה עם 21,491 כלי רכב, במקום הרביעי סקודה עם 14,809 כלי רכב ובחמישי מאזדה עם 9,409 כלי רכב. בחודש יוני לבדו נמסרו 31,722 כלי רכב חדשים, שיא היסטורי לחודש זה.
טסלה זינקה למקום ה-15 בדירוג המסירות החצי שנתי לפי מותגים עם 2,912 מסירות, כ-60% מתוכן של דגם ה-3 הבסיסי SR+ והשאר מדגמי הביצועים והטווח הארוך. זאת למרות שמסירותיה החלו רק ברבעון השני של השנה. בכך עקפה החברה את המסירות של שלושת מותגי הפרמיום הגרמנים, אאודי שבמקום ה-16 עם 2,890 מסירות, מרצדס במקום ה-17 עם 2,644 מסירות וב.מ.וו במקום ה-19 עם 2,436 מסירות.
טסלה גם תרמה מהותית לזינוק במסירות כלי הרכב מתוצרת סין בישראל, שזינקו השנה בצורה חסרת תקדים ותפסו נתח של כ-3.7%. בסה"כ נמסרו בישראל במחצית הראשונה של 2021 כ-6,830 כלי רכב פרטיים מתוצרת סין לעומת 938 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. סין היא כיום ארץ המקור השישית בגודלה ליבוא רכב לישראל עם נתח כמעט זהה לכלי רכב מתוצרת ארצות-הברית וקנדה.
גם מסירות כלי הרכב החשמליים נמצאות בנסיקה בסיוע טסלה אבל לא רק בגללה. ביוני עמד הנתח של מסירות החשמליות על יותר מ-7% מכלל המסירות בחודש זה לעומת נתח כמעט זניח אשתקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.