"נמל המפרץ" שתפעיל החברה הסינית SIPG בחיפה, יתחיל לפעול, ככל הנראה, רק בעוד כחודשיים, אך לגלובס נודע כי כחלק מ"ניסוי כלים" שמפעיליו מקיימים, עגנה בו הערב לראשונה אנייה שתעשה שימוש בציוד שבנמל מדובר באנייה MSC מרילנה, שתוציא שבימים הקרובים יועמסו עליה כ-1,500 מכולות ריקות, שישונעו לטורקיה. בכך יושגו שתי מטרות. גם תפעול של הציוד החדיש בנמל שעומד להוות תחרות לנמל חיפה, וגם פינוי של מכולות ריקות שעשרות אלפים מהן "חונות" בישראל מזה זמן רב בשל הקורונה, וחוסר האיזון שהמגפה הביאה עימה בענף השינוע הימי.
האנייה עוגנת בנמל / צילום: חברת MSC
נמל המפרץ הוא אחד משני הנמלים החדשים והפרטיים שצפויים להיפתח השנה בהתאם לזיכיון שהן קיבלו מהמדינה ל-25 שנה. מעבר לאלמנט התחרות שאלה אמורים להביא למשק, יש ציפייה שפתיחת הנמלים החדשים תביא לסיום "פקק" האניות שממתינות לעיתים ימים רבים מחוץ לנמלים, וכיום בעיקר מחוץ לנמל אשדוד (נכון להיום ממתינות מול חופי אשדוד 25 אניות שטרם נכנסו לנמל).
החברות שהקימו את הנמל הן שפיר ואשטרום כשהיקף העבודות להקמת הפרויקט עמד על 3.98 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.