ההנפקה של חברת הסטארט-אפ לרכב חשמלי REE בנאסד"ק, שאמורה להתקיים בשבוע הבא באמצעות מיזוג SPAC עם חברת 10X, צפויה להניב רווחי הון מרשימים על הנייר לשורה של משקיעים ישראלים, פרטיים ומוסדיים. כך עולה מניתוח של מרשם בעלי המניות שמופיע בטופס F-4 שהגישה החברה ל-SEC. החברה צפויה להנפיק על פי שווי של כ-3.2 מיליארד דולר פלוס כ-500 מיליון דולר במזומן ולהפוך בכך להנפקת האוטוטק הישראלית הגדולה ביותר אחרי מובילאיי.
מייסדי החברה, דניאל בראל ואחישי סרדס, מחזיקים בכ-10% מהמניות כל אחד בשווי מצרפי של מעל 600 מיליון דולר. רוב המשקיעים בעלי האחזקות המהותיות הנוספים, עם כ-3% עד 10% כל אחד, השקיעו בחברה בשלבים מוקדמים שלה כאשר עוד הייתה קרויה SOFTWHEEL ועסקה בפיתוח "גלגלים חכמים".
מהמרשם עולה שאת "הקופה " הגדולה ביותר מבין המשקיעים המוסדיים צפויה לעשות קרן הפנסיה אקסלנס של הפניקס, שמחזיקה בכ-10% מהמניות בשווי שיעמוד מעל 300 מיליון דולר אחרי ההנפקה. ברשימת בעל האחזקות המוסדיים המובילים ניתן למצוא גם את כלל ביטוח ואת מיטב דש עם כ-4% מהמניות כל אחת, בשווי מעל 120 מיליון דולר, את הכשרה ביטוח של קבוצת אלעזרא עם כ-3% מהמניות ואת רד ביומד של יהודה זיסאפל, שמחזיקה בכ-5%. קבוצת אלייד, שגם היא הצטרפה להשקעה בחברה בשלב מוקדם, מחזיקה בכ-2.5%.
בין המשקיעים הפרטיים הבולטים ניתן למצוא את גיל אגמון, בעל השליטה בדלק רכב, עם כ-6% מהמניות שיהיו שוות אחרי ההנפקה קרוב ל-200 מיליון דולר, ואת זיו אבירם, ממייסדי מובילאיי, שמחזיק גם הוא ב-6% מהמניות. יצוין כי המניות יהיו חסומות למימוש במשך כמה חודשים לאחר ההנפקה. חברות מתחרות ל-REE, דוגמת ARRIVAL שהנפיקה בשנה שעברה, כמעט שילשו את שווין אחרי ההנפקה.
המוצר העיקרי של REE הוא פלטפורמת רכב מודולרית בשם REEboard, שכוללת בתוכה את כל מכללי ההנעה הדרושים לרכב חשמלי מתפקד, שמונע באמצעות סוללה או תאי דלק, ומאפשרת להתקין עליה מגוון רחב של מרכבים לשימושים שונים, כולל משאיות חלוקה ומוניות רובוטיות, בהשקעה נמוכה יחסית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.