עיתונאי NBC, פיטר אלכסנדר, שאל בסוף השבוע האחרון את נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן מה המסר שלו לרשתות החברתיות כמו פייסבוק, ביחס לפייק ניוז שמתפרסם על הקורונה. ביידן ענה: "הן הורגות אנשים".
החברה פרסמה פוסט בבלוג שלה, עליו חתום הישראלי הבכיר גיא רוזן, סגן נשיא בפייסבוק האחראי על תחומי היושרה. "בתקופה בה מקרים של קורונה גוברים באמריקה, ממשל ביידן בחר להאשים קומץ חברות מדיה חברתית אמריקאיות. בעוד שהרשת החברתית ממלאת תפקיד חשוב בציבור, זה ברור שאנחנו צריכים את העזרה של כל החברה כדי לסיים את המגפה. ועובדות, לא טעונות, אמורות לעזור במטרה הזו", כתב רוזן בהודעת החברה.
ממשל ביידן מנסה להפעיל לחצים על הרשתות החברתיות לעצור את זרימת המידע השגוי נגד החיסון בזירות שלהן. ומה טוענים ברשת החברתית? קבלת החיסון בקרב משתמשי פייסבוק בארה"ב גדלה בתקופה הזו. "ולכן עובדות אלו ואחרות - מספרות סיפור שונה לחלוטין מזה שקידם הממשל בימים האחרונים", נכתב בהודעה.
על פי הודעתו של רוזן, פייסבוק עבדה עם האוניברסיטאות קרנגי מלון ומרלינד על סקר עולמי בנושא תסמיני קורונה, בדיקות ושיעורי חיסון. פייסבוק אומרת כי התקבלו מעל ל-70 מיליון תגובות בסך הכל, ויותר מ-170 אלף תגובות מידי יום ביותר מ-200 מדינות. "התוצאות מציגות כי 85% ממשתמשי פייסבוק בארה"ב חוסנו או רוצים להתחסן נגד הקורונה", נכתב בהודעה. עוד הוסיף רוזן כי "המטרה של ממשל ביידן הייתה ש-70% מהאמריקאים יתחסנו עד 4 ביולי. פייסבוק אינה הסיבה שהמטרה הזו הוחמצה".
"למעשה", כותב גיא רוזן, "מנהיגים רבים ברחבי ארצות-הברית פעלו כדי לגרום לזה לקרות. השתמשנו בטקטיקות דומות בבריטניה ובקנדה, בהן שיעורי השימוש בפייסבוק דומים לארה"ב - ומדינות אלו השיגו יותר מ-70% חיסון באוכלוסיות זכאיות".
הישגים בהם פייסבוק מתהדרת: יותר מ-2 מיליארד אנשים נחשפו בעזרת פייסבוק למידע מהימן על הקורונה ועל החיסונים. זה כולל גם 3.3 מיליון אמריקאים לפי פייסבוק, שמשתמשים בכלי לאיתור קביעת חיסונים ולקבוע פגישות לשם כך.
"כשאנחנו רואים מידע מוטעה שקשור לחיסוני הקורונה, אנחנו נוקטים פעולות נגדו", כתב רוזן, ודיווח על הנתונים מצד החברה. מאז תחילת המגפה, הוסרו מעל ל-18 מיליון מקרים של מידע שגוי בנושא הקורונה. בנוסף, פייסבוק תייגה והקטינה חשיפה של יותר מ-167 מיליון פרסומים של תוכן על הקורונה שנבדקו על ידי השותפים של פייסבוק לבדיקת עובדות. "כך שפחות אנשים רואים את התוכן, ואם הם כן נחשפים לזה, יש להם את ההקשר המלא", כתב רוזן. פייסבוק אומרת שהיא ממשיכה לעבוד עם מומחי בריאות כדי להיות רלוונטית והיא מפרסמת את הכללים הללו כדי שכולם יוכלו לקרוא אותם ולבדוק אותם.
"ממשל ביידן קורא לכל הציבור לאמץ את הגישה כדי להתמודד עם האתגר הזה. אנחנו מסכימים. כחברה, הקדשנו משאבים חסרי תקדים למאבק במגפה, הפנינו אנשים למידע מהימן, עזרנו להם למצוא ולקבוע חיסונים. נמשיך לעשות את זה", חתם גיא רוזן, בכיר פייסבוק האחראי על פייק ניוז ויושרה בזירה, את התגובה לנשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.