רשות התחרות פרסמה לאחר שימוע ציבורי את ממצאי הבדיקה שערכה בנושא הקשר בין מחיר הרכב לעלות חלפיו. זאת בהמשך לדו"ח ביניים בנושא שפרסה בנובמבר אשתקד. הרשות ביצעה מחקר במדגם של 33 דגמי רכב נפוצים ובדקה סל של 18 חלפים לכלי הרכב הללו. במסגרת המחקר נערכה בין היתר השוואת עלותו של סל החלפים ביחס למחירי הרכבים עצמם וזאת כדי להעלות את המודעות של הצרכן הישראלי לקשר שבין מחיר הרכב לעלות חלפיו המקוריים וכן העלאת המודעות לפערים המשמעותיים שבין עלות החלפים המקוריים של דגמים שונים לעלות החלפים התחליפיים. על פי ממצאי הבדיקה, ערכו הממוצע של יחס עלות הסל הכולל למחיר הרכב עומד על 46% אם כי טווח הערכים עבור יחס זה במדגם היה רחב ונע בין 26% ל-84%.
מהבחינה עלה כי בממוצע עלות החלפים שירכוש בעל הרכב לאורך חייו, ביחס לעלות הרכב, גבוהה יותר ככל שהרכב זול יותר. כלומר ייתכנו מקרים שבהם הצרכן רוכש רכב שמחירו נמוך ביחס למתחרים בקטגוריה אך צפוי לשלם על חלפיו מחיר גבוה יחסית לאורך חיי הרכב. ברשות מאמינים, שאם הצרכן ייקח בחשבון את מחירי החלפים כבר בשלב רכישת הרכב הדבר עשוי לרסן את כוח השוק של היבואן במכירת חלקי החילוף שאותם הוא מייבא. ברשות מציינים כי בימים אלה מקדמים משרד התחבורה ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ביצוע של פיילוט במסגרתו יפורסם לציבור הרחב "מדד עלות אחזקת רכב". רשות התחרות מברכת על המהלך אשר לדבריה צפוי לייצר לחצים תחרותיים שיורידו את מחירי החלפים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.