המחסור הגלובלי בשבבים ממשיך לחלחל לשוק הרכב הישראלי, והפעם על הכוונת נמצאים מפרטי האבזור התקניים של כלי הרכב. לגלובס נודע כי בשבועות האחרונים החלו יצרני הרכב "לדלל" משמעותית את המפרטים התקניים של דגמים רבים שמיוצרים כיום ואמורים להגיע לארץ בשבועות ובחודשים הקרובים, ובעיקר להוריד מהם מערכות שעושות שימוש נרחב בשבבים. זאת כדי לאפשר את המשכיות הייצור והיצוא של כלי הרכב החדשים תחת תנאים של מחסור קשה.
בין השאר "נעלמים" בהדרגה מהמפרטים של דגמים חדשים רבים אביזרי נוחות דוגמות גגות שמש חשמליים, מושבים חשמליים, מערכות קול מתקדמות וכו', אולם ההשפעה זולגת גם למערכות ADAS עתירות מעבדים דוגמת בקרת שיוט ממוחשבת ועוד.
התופעה בולטת במיוחד בדגמי יוקרה ופרמיום חדישים ועתירים בשבבים, אך היא מתרחבת בהדרגה גם לכלי רכב עממיים יותר.
גורם בענף יבוא הרכב אמר לגלובס בתגובה כי "מופעל עלינו לחץ כבד של היצרנים להזמין כלי רכב עם מפרטים מופחתים ממה שהתרגלנו אליו ברכבי יוקרה כתנאי לקבלת הקצאות אספקה. מי שרוצה להישאר עם מלאים בישראל לחודשים הבאים, חייב להסכים".
עדיין לא ברור איך תשפיע התופעה על המחיר והאם היבואנים ינסו להעשיר את האבזור התקני בפריטים שאינם צורכים שבבים או להוריד את מחירי המחירון של הדגמים השונים. תעשיית הרכב בכל העולם משביתה כיום פסי ייצור, ובמקביל מתרבים דיווחים מכל העולם על מגרשי חניה והאנגרים מלאים כלי רכב שעברו את כל תהליכי הייצור והצביעה, אך "נתקעו" בשל העדר שבבים חיוניים למערכות האלקטרוניות שלהם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.