הסטארט-אפ אט-ביי (At-Bay), המבטח ארגונים נגד איומי סייבר, הודיע היום (ג') על גיוס 185 מיליון דולר. לפי הודעת אט-ביי, הגיוס בוצע לפי שווי של 1.35 מיליארד דולר (אחרי הכסף), מה שמכניס גם את החברה לרשימת חדי-הקרן הישראלית המתארכת.
על פי מאגר העסקאות של PitchBook, השווי של אט-ביי עמד נכון לגיוס הקודם שלה בדצמבר האחרון עמד על 323 מיליון דולר, כך שמדובר על קפיצה של פי ארבעה בתוך קצת יותר מחצי שנה. כל כספי הגיוס הנוכחי הולכים לחברה, ללא סקנדרי. יחד עם הסבב הנוכחי, גייסה אט-ביי 276 מיליון דולר.
הסבב הנוכחי הובל על ידי הקרנות האמריקאיות לייטספיד ו-ICON ונצ'רס, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Khosla ונצ'רס, שלמה קרמר, גלילות קפיטל, קומרה קפיטל, קרן ההשקעות של מיקרוסופט 12M וקרן HSB של ענקית ביטוח המשנה מינכן רה. לפי הודעת אט-ביי, החברה צמחה בשנה החולפת ב-800% בהכנסות ורשמה פרמיה שנתית חוזרת (ARP) של יותר מ-160 מיליון דולר.
אט-ביי הוקמה ב-2016 על ידי רותם אירם (מנכ"ל), רומן יצקוביץ' (סמנכ"ל ריסק), איתי הוכמן ותילי קליסקי. השניים האחרונים כבר לא בעלי תפקיד בחברה. החברה מעסיקה כיום 120 עובדים, כ-50 מהם בישראל.
השוק בו פועלת אט-ביי, ביטוחי סייבר בארה"ב, צומח משמעותית כתוצאה מהעלייה בהיקף המתקפות, בעיקר מתקפות כופרה, על חברות וארגונים. רוב השוק מוחזק על ידי חברות הביטוח המסורתיות. לדברי אירם, אט-ביי מבטחת כ-10,000 חברות בינוניות בארה"ב והייחוד שלה הוא בשילוב בין היותה חברת ביטוח לחברת סייבר.
"לפני שאנחנו מקבלים לקוח אלינו, במקום לתת לו שאלון על אבטחת מידע, אנחנו מריצים הדמיה של תקיפה ובודקים את הפגיעות שלו. כך אנחנו נמנעים מלבטח 5% מהחברות עם אבטחת מידע בעייתית ויכולים להציע תעריף טוב וכיסוי רחב יותר לשאר הלקוחות", אומר אירם. "בנוסף אנחנו עושים ניטור קבוע לאורך כל השנה של הלקוחות שלנו ומריצים הדמיות תקיפה, בסופן נעדכן אותם בחולשות שמצאנו. כתוצאה מזה הלקוחות שלנו חטפו פי שבעה פחות מתקפות כופר מאשר הממוצע בשוק ואנחנו יכולים להקטין הפסדים, להציע מחירים אטרקטיביים ולצמוח. אנחנו מבצעים את התקיפות האלה על בסיס כלים שפיתחנו וכלים של שותפים".
לדברי אירם, החברה מקבלת כ-50 תביעות ביטוח בחודש, כאשר התשלום הממוצע לתביעה בשלושת החודשים האחרונים עמד על 150 אלף דולר. בתקופות קודמות זה היה אפילו כפול. "התשלום משתנה בהתאם לעומק התקיפה והממוצע משתנה. הפוליסות שלנו מציעות כיסוי של עד 10 מיליון דולר אבל לעיתים נדירות נגיע לתשלומים כאלו. אנחנו מכסים מגוון רחב של נזקים כולל שחזור וגיבוי של המערכות, אובדן הכנסות ופרודקטיביות והוצאות משפטיות בגין נושאים של פגיעה בפרטיות של הלקוחות בדליפת מידע".
במקרים של מתקפות כופר, האם אתם מייעצים לארגונים לשלם?
"אנחנו משתדלים שלא לשלם כופר אם זה אפשרי. רק במקרה קצה מסוימים כשהאלטרנטיבה היא קריסה פוטנציאלית של העסק, אז נייעץ ללקוחות לשלם. במקרה של לקוח שמחליט לשלם כופר בלי להתייעץ איתנו, אנחנו יכולים לכאורה לפי החוזה שלא לכסות את זה. אבל אנחנו עובדים עם הברוקרים הגדולים בעולם הביטוח וחשוב לנו לשמור על המוניטין. אז ננסה לבוא לקראת הלקוח ולעזור לו, כל עוד הוא לא עשה משהו לא סביר, במקום לנסות להתחמק דרך כל מיני סעיפים טכניים"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.