הזמר יוני בלוך הקים את הסטארט-אפ אקו, מגיש הטלוויזיה אביב פרנקל ייסד את אנרוט, לא מעט בכירים ביטחוניים הצטרפו כמשקיעים במיזמי קנאביס, וכעת גם מגיש הטלוויזיה אברי גלעד מצטרף לעולם היזמי. גלעד ייקח חלק בסטארט-אפ החינוכי DAATA המפתח את פלטפורמת הלימוד Brain Station, וישמש כחבר בוועדה המייעצת של החברה.
גלעד יפעל לקידום הפלטפורמה והשקתה בישראל ובעולם, וישתף פעולה עם המייסדים, דב רוטשטין ודרור אלוני, מנהל הגימנסיה העברית הרצליה לשעבר. גלעד אף רכש מניות בחברה.
בדאטה, שהוקם ב-2018, מפתחים פלטפורמת לימוד דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית וחיישנים מתקדמים, בשילוב משחקים חברתיים וחלקים מוחשיים. הפיתוח מאפשר לימוד חווייתי ומאתגר, דיפרנציאלי ועצמאי, פיתוח מיומנויות ועבודת, והוא כולל התאמה ייחודית לילדי החינוך המיוחד ולילדים על הרצף, יחד עם פיתוח עתידי המותאם גם לגיל השלישי.
"כמי שחינוך בראש מעייניו, והניכור שגורמים המסכים לילדים מטריד אותו מאוד, אני שמח להצטרף ליוזמת השולחן החכם, שהוא אמנם סוג של מסך, אבל עם בשורת החיבור", אומר גלעד. "הפיתוח הזה מחבר ילדים ללמידה, למשחק ולשיתוף פעולה סביב שולחן, שהוא בעצם מסך חכם מאוד באופן שלא הכרנו עד כה.
"אחרי שהשולחן הגיע לניסיון אליי הביתה, ובנותיי וחברותיהן התנסו בו, הבנתי שניתן להשתמש במסך כדי לייצר עשייה משותפת, גם במרחב הדיגיטלי וגם במרחב המעשי. אני בטוח שהמיזם ישנה מהותית את היחסים בין ילדים ובני נוער".
החברה, הפועלת בתחום האד-טק (חינוך טכנולוגי), נמצאת בימים אלו בהליך גיוס הון באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז. החברה בחרה בגיוס במודל אנג'לים, כך שרק 35 משקיעים בסכומי השקעה גבוהים יכולים להשקיע במיזם. על פי הצהרת החברה, היא שואפת להיות מופצת בשוק הפרטי בכל משק בית, והמטרה היא להנפיק בבורסה ב-2024.
קרדיט: גלית חתן
אזור התעשייה
לשווק את ישראל
תיירים אין, אבל היערכות יש: משרד התיירות מחפש סמנכ"ל/ית שיווק, שלוש שנים אחרי שהתפקיד לא אויש. המשרד פרסם מכרז לאיתור מועמד, בתקווה להחזיר את המספרים שלפני הקורונה.
התפקיד כולל ניהול קמפיינים בינלאומיים, לרבות בזירה הדיגיטלית, ניהול כ-20 לשכות תיירות ברחבי העולם ואירוח אלפי מובילי דעה, בהם עיתונאים ובלוגרים בישראל. לפני המגפה עמד תקציב השיווק במשרד התיירות על יותר מחצי מיליארד דולר, אך עדיין לא ברור מה יהיה התקציב שיועמד לשווק את ישראל בעולם כעת.
מאז עלה המכרז בימים האחרונים נשלחו כ-100 קורות חיים של מועמדים ומועמדות לתפקיד. זוהי המשימה האחרונה של מנכ"ל משרד התיירות בתשע השנים האחרונות, אמיר הלוי, שבקרוב יסיים את תפקידו. הלוי משמש מאז 2018 גם כסמנכ"ל השיווק, ויישם אסטרטגיה שיווקית ששיקפה חשיבה אחרת באשר להבאת תיירים לישראל, עד למספר השיא של 4.55 מיליון תיירים ב-2019. שנת 2020 התחילה במומנטום חיובי, שחזה שיא של 5 מיליון תיירים - אך כידוע משבר הקורונה קטע את התוכניות.
לדברי הלוי, "בטרם אעביר את השרביט לבא אחריי, הבאת סמנכ"ל שיווק מהמעלה הראשונה היא מטרה בפני עצמה, כדי להוציא את ישראל מהמשבר התיירותי שאליו נקלעה בעקבות נגיף הקורונה. השארת התשתיות הנכונות לאנשי המקצוע היא הדבר המהותי ביותר בימים אלה, וכך ייעשה".
קרדיט: מיכל רז-חיימוביץ'
צעד יפני
אם לא בספורט, אולי בפודטק: אג'ינומוטו, מחברות המזון הגדולות ביפן, הודיעה שתחל לשווק מוצר המבוסס על מנקאי, צמח מים הנחשב סופרפוד, בפיתוח ישראלי של חברת הינומן. זהו אמנם מוצר ראשון, אך החברות חתמו על שיתוף פעולה ארוך טווח לפיתוח מוצרים מועשרים בצמח הירוק, שנמכר במרכולים בישראל.
אג'ינומוטו גם השקיעה בחברה במהלך השנים האחרונות, בסכום מצטבר של כ-23 מיליון דולר. נציין כי ההשקה ביפן מצטרפת להכרזה לאחרונה של חברת שטראוס על שיתוף פעולה בלעדי עם הינומן בשילוב המנקאי בקטגוריות מזון שונות של החברה בישראל.
למרבה הפלא, המוצר הראשון שהינומן הישראלית תמכור ליפנים הוא תה: אג'ינומוטו ישווקו אריזה הכוללת 30 שקיקי מנקאי, כמשקה שמיועד לצריכה יומיומית. החברה מציינת על גבי האריזה כי הוא מכיל כשליש מתצרוכת הירקות היומית המומלצת על ידי משרד הבריאות היפני.
זוהי בשורה טובה להינומן הישראלית, שמצליחה לפלס את דרכה בשוק היפני בעזרת חברה ציבורית שנסחרת בבורסה של יפן לפי שווי של כ-14.5 מיליארד דולר, וברשותה יותר מ-120 מפעלים בכ-130 מדינות. לפי הינומן, פלח השוק האפשרי שלה ביפן נאמד בכ-700 מיליון דולר בשנה.
עד היום לא רשמה הכנסות משמעותיות, ולאחרונה הודיעה כי היא מבקשת לבצע הנפקה בבורסה לפי שווי של 100 מיליון דולר, לאחר שצברה הפסדים של כ-48 מיליון דולר.
קרדיט: שני אשכנזי
זינוק בביטוחי סייבר
מאז פרוץ הקורונה נרשמה עלייה משמעותית במספר אירועי הסייבר בארץ ובעולם, מה שהוביל לזינוק גם במחירי הביטוח. מהשוואה שערכה חברת At Bay הישראלית בין גובה הפרמיות בסוף יוני 2020 לעומת היום, עולה שבענפים המסורתיים - תעשייה ותשתיות - נרשם הזינוק החד ביותר: כ-200%, כלומר פי שלושה.
לדברי רומן יצקוביץ', מייסד וסמנכ"ל ריסק בחברה, מדובר בענפים שבעבר כמעט שלא היו יעד לתקיפות, אולם מכיוון שמערכות המיחשוב בהם "ותיקות" ועם רמת הגנה נמוכה, החברות בענף מהוות כר נרחב לפעולה עבור האקרים - בוודאי בהשוואה לחברות ההייטק. חלקן גם לא מעסיקים מנהלי אבטחת מידע ומיחשוב פנימיים, ולעיתים אינן מצליחות למצוא ביטוח גם בתעריפים גבוהים - מאחר שאינן עומדות בתנאי הסף של המבטחים.
טיפוח הסביבה
מפחיתה את הפלסטיק: מותג הטיפוח הניו-יורקי קילס Kiehl's משיק לראשונה שקיות מילוי העשויות מחומר ממוחזר, לארבעה מוצרים פופולריים של החברה. את השקיות ניתן יהיה להשיג בחנויות החברה בארץ, ועל פי החברה, הן חוסכות בממוצע 80% יותר פלסטיק ממוצר חד פעמי של קיל'ס, ומכילות כמות גדולה פי 2 עד 5 מבקבוק רגיל של 250 מ"ל. בנוסף משיקה החברה בקבוק רב שימושי העשוי מ-100% אלומיניום, המתאים גם הוא למילוי מוצרים.
חדשות טובות
חברת סינופסיס ישראל תרמה כ-30 מחשבים ניידים של עובדי החברה לנערי ונערות פנימיית נווה הדסה, שרבים מהם מגיעים מרקע משפחתי-חברתי קשה.
חברת ווסטרן דיגיטל ערכה מסיבת בני ובנות מצווה לילדי בית הנוער "קדימה" בכפר סבא, המופעל על ידי עמותת לשובע. זו השנה ה-15 שהחברה מאמצת את ילדי בית הנוער, ומלווה אותם במגוון פרויקטים לאורך השנה.
ארגון FIDF ערך השבוע, לנוכח החום הכבד, מבצע חלוקת ארטיקים וחטיפים לחיילי צה"ל ומג"ב בעשרות בסיסים בכל רחבי הארץ. במבצע, שנערך בשיתוף "יחד למען החייל", השתתפו חמש ניידות ממותגות שעברו בין הבסיסים, המוצבים בגבולות והמעברים, וחילקו ללוחמים כ-45 אלף ארטיקים ואלפי חטיפים. כל המוצרים נתרמו על ידי תומכי הארגון בארה"ב, במטרה לעודד את חיילי צה"ל ולהודות להם על עשייתם למען ביטחון המדינה.
מבצע חלוקת ארטיקים וחטיפים לחיילי צה"ל ומג"ב / צילום: אורי שמש
אגף הלקוחות העסקיים של חברת סלקום ניהל השבוע הפנינג קיץ לילדי "שלווה" בתל חי, בהשקעה של כמה עשרות אלפי שקלים. ההפנינג כלל מתנפחים, תותח קצף, שולחנות משחקים, דוכני מזון, דוכני יצירה ועוד. בנוסף חולקו לילדים תיקים ושרביטים. בסך הכול השתתפו באירוע כ-150 ילדים בעלי צרכים מיוחדים ו-150 מלווים.
בשבת הקרובה (31.7) תיפתח בגלריה GH - גבעת חביבה לאמנות - תערוכת צילום קבוצתית של קבוצת "בעיניים אחרות", הכוללת בני נוער ערבים ויהודים. במהלך שנת הקורונה הם למדו יחד צילום, בעיקר דרך הזום. כעת הם מציגים תערוכה משותפת סביב יצירת האמנות "הסעודה האחרונה" של לאונרדו דה וינצ'י. את התערוכה אצרו ג'ינאן שרוף חלבי ודנה פרידלנדר אורן, והיא תתקיים עד ה-21.8.21.
תערוכת צילום קבוצתית של קבוצת "בעיניים אחרות" / צילום: קבוצת בעיניים אחרות 21
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.