שנת הקורונה והסגרים שהתקיימו במהלכה הובילו לעלייה במספר מקרי אלימות בתוך הבית. בעקבות כך הוחלט ברשת סופר-פארם להשיק את המיזם "אלימות במשפחה זה לא נורמלי", הכולל מאגר מידע שנותן כלים, הכוונה וליווי בתהליך ההתמודדות עבור מי שחוו אלימות במשפחה. במהלך הושקעו 3 מיליון שקל, ואת המאגר ניתן יהיה למצוא באפליקציה ובאתר הרשת.
המיזם נועד גם להגביר את הערנות הציבורית לסימנים שעשויים להתריע על כך שבסביבה הקרובה ישנם אנשים המתמודדים עם אלימות בתוך הבית. לטובת הפרויקט שיתפה סופר-פארם פעולה עם זיו רז, עובד סוציאלי ופסיכותרפיסט שעוסק בתחום האלימות במשפחה למעלה מ-25 שנה.
את הפרויקט יזמה רחלי מישורי, יזמית חברתית ובת זוגו של לאון קופלר, בעלי סופר-פארם. לדבריה, "ישנם כיום למעלה ממיליון בני אדם בישראל, נשים, גברים וילדים הסובלים מאלימות בבית. אם נצליח לעודד אפילו את חלקם לשתף אדם קרוב או לפנות לעזרה לגורמים המקצועיים, נוכל לחולל בחייהם שינוי אמיתי".
במאגר ניתן יהיה למצוא גם פרטי קשר של עמותות ומרכזי סיוע, ובהם משרד הרווחה, ויצ"ו, נעמת ועמותת "רוח נשית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.