אחרי עיכוב של שנים קיבלה היום (ב') הממשלה החלטה אופרטיבית, שתאפשר כבר בחודשים הקרובים להתקין עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בבתים משותפים גם ללא צורך בהסכמת יתר הדיירים. הממשלה הטילה על שר המשפטים ושר האוצר לתקן את חוק המקרקעין כך שכל דייר שרוצה בכך יוכל להתקין לעצמו עמדת טעינה ברכוש המשותף באמצעות חיבור העמדה לנקודת החשמל הפרטית שלו או לחלופין באמצעות חיבור לנקודת החשמל של הבית המשותף, בהסכמה של רוב בעלי הדירות, כאשר בעל הרכב יחויב על החשמל שהוא צורך באמצעות מונה נפרד.
יצוין כי שתי החלופות הללו מתייחסות רק למקרה שבו לדייר שמתקין את העמדה יש חנייה רשומה על שמו. על פי ההצעה תיבחן גם אפשרות של הקמת עמדות טעינה בחניות לא רשומות, שהנן חלק מהרכוש המשותף, אולם לא ברור האם ימצא פתרון משפטי להצעה הזו.
יצוין כי סוגיית התקנת עמדות הטעינה בבתים המשותפים מהווה בשנתיים האחרונות חסם מרכזי בפני שוק הרכב החשמלי מכיוון, שחלק גדול מהלקוחות הפוטנציאליים המוקדמים והמבוססים של כלי הרכב החשמליים באזור גוש דן, מתגוררים במגדלים או בבתים משותפים אחרים. בחודשים האחרונים נוצרה סיטואציה שבה לקוחות שכבר רכשו רכב חשמלי אך לא הצליחו להסדיר את עמדת הטעינה מול ועד הבית, נאלצים להסתמך על טעינה תכופה של הרכב בעמדות ציבוריות מהירות. מדובר בצורת הטעינה הפחות מומלצת על ידי היצרנים כפתרון קבע בשל השפעתה על הסוללה.
החלטה נוספת שהתקבלה על ידי הממשלה היא ההחלטה להטיל על משרד הפנים לתקן בתוך חצי שנה תקנות שיחייבו תכנון תשתית טעינה לרכב חשמלי בכל בניין חדש עם חניות מוקצות לדיירים, שנמצא בשלב התכנון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.