המכירות בשוק הרכב הישראלי ממשיכות לשבור שיאים. בחודשים ינואר-יולי נמסרו בישראל כמעט 210 אלף כלי רכב, רק כ-2% פחות מהמסירות בכל שנת 2020 ועלייה של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בחודש יולי עצמו, שבשנים רגילות נחשב "חודש חופשות" שמתאפיין בירידה במכירות, נמסרו 26,177 כלי רכב, עליה של 15% לעומת יולי אשתקד. בענף הרכב מציינים כי הביקוש לרכב חדש עולה כרגע על ההיצע בדגמים רבים ומשלוחים רבים, שאמורים לנחות בישראל עד סוף הרבעון, כבר מכורים מראש.
בענף מעריכים כי בגלל המחסור במלאים והצפי להתייקרות של כלי הרכב גם הרבעון האחרון של השנה, שלרוב נחשב חלש, יהיה השנה חזק משמעותית. בין השאר בשל ההצטיידות של חברות הליסינג. על פי הערכות, אם לא יהיו עיכובים בייצור בשל המחסור בצ'יפים ושיבושי סגרי קורונה עשויה השנה לחצות לראשונה בהיסטוריה את רף ה-300 אלף מכירות.
את המסירות מתחילת השנה מובילה יונדאי עם 33,160 מסירות, עליה של 53% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום השני טויוטה עם 28,337 כלי רכב, עליה של 58%. במקום השלישי קיה עם 24,783 מסירות, עליה של 43%. במקום הרביעי סקודה עם 15,908 מסירות, עליה של 29%. במקום החמישי מאזדה עם 11,032 מסירות, עליה של 75%. יצוין כי זו השנה הראשונה אי פעם שבה כל מותגי הרכב הפעילים רשמו עליה במסירות, רובם עליה דו ספרתית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.