חברת כרטיסי האשראי כאל, בשליטת בנק דיסקונט , פרסמה היום (א') את הדוחות הרבעוניים שלה, מהם עולה שהרווח הנקי של החברה עמד על 79 מיליון שקל לעומת 23 מיליון שקל ברבעון השני של 2020, זינוק של 243%. במחצית הראשונה של השנה עמד הרווח הנקי על 139 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
לגידול ברווח תרמו שני פרמטרים מרכזיים, הנובעים מהתאוששות המשק לאחר משבר הקורונה. ברבעון האחרון יתרות האשראי הצרכני גדלו ב-4.6%, ובמחצית הראשונה של השנה תיק האשראי הצרכני גדל ב-1.9%. כל זאת, על רקע החזרה לשגרה שהביאה לעלייה בביקוש לאשראי. נכון לסוף חודש יוני תיק האשראי הכולל של כאל עמד על 6.1 מיליארד שקל.
בנוסף, רשמה החברה ירידה בהוצאות להפסדי אשראי, אותן כריות ביטחון שהפרישה כמו יתר חברות כרטיסי האשראי והבנקים, למקרה שהלווים לא יוכלו לעמדות בהלוואות שנטלו עליהם. ברבעון השני לשנת 2021 הסתכמו ההוצאות להפסדי אשראי בהכנסה בסך 15 מיליון שקל לעומת הוצאה בסך 59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, רבעון שהחל כחודש לאחר הגעת הקורונה לישראל. המחצית הראשונה של השנה הסתיימה עם הכנסות בסעיף הפסדי אשראי של 19 מיליון שקל לעומת הוצאות בסך 164 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2020.
צמיחה של 30% במחזור העסקאות
"בעוד שתוצאות המחצית הראשונה לשנת 2020 הושפעו מגידול בהפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי, בשל אי הוודאות נוכח משבר הקורונה, תוצאות המחצית הנוכחית הושפעו מקיטון בהיקפי המחיקות והאשראי הבעייתי, לאור המשך שיפור השפעות מאקרו כלכליות וחזרת המשק לפעילות. נדגיש כי החברה החליטה להותיר על כנה, בשלב זה, את מרבית ההפרשה הקבוצתית, שבוצעה אשתקד, על רקע אי הוודאות שעדיין קיימת במשק", הסבירו בכאל. מדובר על כ-80% מההפרשות שעדיין נותרו ככרית ביטחון.
לצד הגידול בתיק האשראי, הציגה כאל צמיחה במחזור העסקאות בכרטיסים. ברבעון השני של שנת 2021 עמד מחזור העסקאות על 31.4 מיליארד שקל לעומת 24 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 30.9%. במחצית הראשונה של השנה עמד מחזור העסקאות על כ-60 מיליארד שקל לעומת כ-51 מיליארד שקל, גידול של 17.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הריבית הממוצעת עמדה על 10.3%, ירידה של 0.1% לעומת הריבית ברבעון השני של 2020.
בסך הכל רשמה כאל עלייה בהכנסות החברה, ואלה הסתכמו בסך של 478 מיליון שקל לעומת 417 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 14.5%. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-925 מיליון שקל לעומת 889 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 4%.
עוד הציגה כאל גידול במספר הכרטיסים שהגיע לכ-3.84 מיליון כרטיסי בהשוואה לכ-3.57 מיליון כרטיסים בסוף הרבעון המקביל אשתקד, גידול של 7.6%.
הפעילות בחו"ל עדיין חלשה
תחום פעילות שעוד לא חזר להיקפים שקדמו לקורונה הוא השימוש בכרטיסי האשראי של הקבוצה בחו"ל. לאור פתיחת השמיים בחודשים האחרונים נרשמה עלייה משמעותית במחזורי חו"ל אבל עדיין מדובר על תמהיל פעילות הישראלים בחו"ל שנפגע מצמצום הטיסות, ולאור המגבלות החדשות נראה כי עדיין צפוי לעבר זמן נוסף עד להתאוששות מלא של סקטור זה.
"בשלב זה, נוכח אי הוודאות בדבר משך ההתאוששות של המשק בישראל ומחוצה לה, לא ניתן לאמוד את המועד בו תשוב החברה להיקפי הפעילות כפי שהיו עד לפרוץ המשבר. להתפשטות הנגיף והשלכותיו עלולה להיות השפעה מהותית על פעילות החברה בתחום מועדוני הלקוחות בסגמנט התיירות והתעופה, ובפרט על מועדון FlyCard. החברה פעלה לצמצום הוצאות שאינן הכרחיות, לשם מזעור הפגיעה הצפויה בתוצאות החברה", הסבירו בכאל בדוחות שפרסמו.
התשואה להון עמדה במחצית הראשונה לשנת 2021 על 14.6% לעומת תשואה בשיעור של 1.8% במחצית המקבילה אשתקד. יחס הלימות הון ברבעון זה עמד על 15.3%.
לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: "ביצועי הרבעון השני משקפים התאוששות וצמיחה של המשק אשר באו לידי ביטוי בשיא במחזורי העסקאות בארץ, בהתאוששות מתונה במחזורי חו"ל ובגידול בביקושים לאשראי. ברבעון זה כאל המשיכה להציג ביצועים חזקים בכל הפרמטרים העסקיים, ואנו ממשיכים לפתח פתרונות תשלום מתקדמים ולקדם שיתופי פעולה ליצירת חדשנות ומובילות בעולמות התשלומים והאשראי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.