החזרה לפעילות רגילה במשק ובחלק ממדינות אירופה, לצד העובדה שמחירי הלינה במלונות בארץ קפצו לשמיים (ועדיין המלונות באזורים המתוירים כמו אילת מלאים לגמרי), משתקפים בדוחות הכספיים שפרסמה הבוקר (ג') פתאל החזקות .
הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2021 צמחו פי 5 לכ-645 מיליון שקל בהשוואה ל-123 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020. הרווח לפני הוצאות שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון השני של שנת 2021 עלה לכ-362 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של כ-60 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020.
הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון על כ-270 מיליון שקל, לעומת הפסד של 253 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה מציגה פתאל רווח נקי של כ-77 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, בהשוואה להפסד של 358 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2020.
את המחצית הראשונה של השנה, שהושפעה מהסגר שחל ברבעון הראשון, סיימה פתאל עם הכנסות בסך של כ-840 מיליון שקל, ירידה של 13% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) עלה לכ-292.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-104.4 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד והשורה התפעולית הצביעה על הפסד של 9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 415 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי עמד על כ-300 מיליון שקל, לעומת הפסד של 665 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
רשת פתאל כוללת 219 בתי מלון בארץ ובחו"ל, מתוכם 187 בתי מלון פעילים כיום. בין השאר כוללים מותגי הרשת את מלונות הרודס, לאונרדו, ניקס ויו.
לפי החברה, אחוזי התפוסה בשלושת אזורי הפעילות העיקריים שלה (ישראל, גרמניה ובריטניה) עלו משמעותית ונכון למועד פרסום הדוח שיעור התפוסה במלונות העירוניים נע בין 50%-80% ומלונות הפנאי בין 95%-80%. החברה צופה שאחוז התפוסה עד תום הרבעון השלישי ינוע בין 65%-70%. המכירות בחודשים יולי אוגוסט מצביעים על המשך מגמת הצמיחה והסתכמו בכ-637 מיליון שקל וצבר ההזמנות לחודשים ספטמבר אוקטובר עומד נכון ליום פרסום הדוח על כ-380 מיליון שקל.
על-פי הערכות החברה, היא צפויה לסיים את שנת 2021 עם הכנסות של 2.6-3.0 מיליארד שקל ו-EBITDAR של כמיליארד שקל.
שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה, ציין כי "לאחר תקופה מאתגרת ביותר, הכנסות פתאל החזקות צמחו משמעותית וחזרנו להציג רווח בדוחות הרבעון השני. לראשונה מתחילת פרוץ המגפה, אנו רואים שינוי מגמה משמעותי, שמתבטא בתוצאות הרבעון ,ההכנסות מחודשים יולי אוגוסט ולאור התפוסות החזויות נכון להיום ועד תום הרבעון השלישי שינועו בין 65%-70% - נתון שמראה את המשך המגמה של החזרה לשגרה. בהקשר זה יצוין, כי ישראל והאי הבריטי, הנחשבות אזורי פעילות משמעותיים של החברה, יצאו מהסגר ואחוזי התפוסה בשני האזורים גבוהים . על אף מספר החולים בקורונה, לא מורגשת השפעה על כמות ההזמנות והיקף הביטולים זניח. החזרה לרווח הינה תוצאה של עלייה בביקושים, אבל גם בעקבות צעדי ההתייעלות שנקטנו מתחילת המשבר וכן מהתנהלות החברה וקבלת מענקים בארצות בהן אנו פועלים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.