קצב הפריסה של IBC הואט ב-3 החודשים האחרונים אך החברה מבטיחה שתעמוד ביעדי הפריסה השנתיים. ההאטה בפריסת הסיבים האופטיים מיוחסת להעברת עבודת הקבלנות בפרויקט מסלקום להוט כחלק מההסכם של כניסת הוט כשותפה במיזם. קצב הפריסה הואט מרמה של למעלה מכ-35 אלף חיבורים בשלושה חודשים לרמה של כ-15 אלף חיבורים בלבד.
קצב הפריסה השנתי של IBC עומד על כ-200 אלף בתי אב מונגשים בשנה, בהתחשב בתקופת החגים והקורונה לכאורה הפריסה אמורה להתעכב אך בחברה דוחים זאת מכל וכל וטוענים שעל פי התוכניות וצפי הפריסה היעד הוא לעמוד ב-200 אלף ואף למעלה מכך.
במסגרת ההסכם בין בעלי המניות לכניסת הוט כשותפה במיזם, לקחה הוט על עצמה את עבודת הקבלנות במקום סלקום. האחרונה הייתה הקבלן הראשי והפעילה קבלני משנה בפריסה. הוט הכניסה את חברת תאת שהיא החברה שמשמשת כקבלן השירותים אצלה ברשת, כקבלן מרכזי ב-IBC לצד חברת חשמל שממשיכה לפרוס אם כי בהיקפים פחות משמעותיים מבעבר. זאת על רקע האסטרטגיה של הוט לקדם פריסת סיבים דרך תשתיות בזק במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי שפתחה את תשתיותיה לשימוש מתחרים בתשלום.
IBC בוחנת בימים אלה האם וכיצד להיכנס לפריסת סיבים גם במגזר החרדי ובמגזר הערבי וזאת במסגרת מדיניות משרד התקשורת לקידום פריסה באזורים שבהם בזק לא פורסת.
נזכיר כי IBC התחייבה לפרוס 1.7 מיליון בתי אב כתנאי לכניסת הוט כשותפה במיזם. במקביל החברה מחויבת לרכוש 25% מבתי האב של המיזם מדי שנה גם אם הלקוחות לא עוברים אליה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.