יחסי העבודה העכורים בצמרת הנהלת רכבת ישראל הביאו בסוף השבוע את מנכ"לי משרדי האוצר והתחבורה לשגר ליו"ר הרכבת, משה שמעוני, ולמנכ"ל החברה, מיכה מייקסנר, מכתב ובו רמז עבה במיוחד: שפרו את היחסים ברכבת או שתמצאו את עצמכם בחוץ.
המכתב הקצר בן 12 השורות בלבד, מתחיל בתיאור החשיבות של הרכבת עבור המשק ובכלל. "חברת רכבת ישראל בהנהגתכם היא מהחברות החשובות ובעלות השפעה ישירה על המשק הישראלי בחיי היום יום", נכתב וכן מוזכר מה שבכירי הרכבת יודעים היטב, כי אנו נמצאים ערב אישור תקציב פיתוח לחמש השנים הקרובות בהיקף אסטרונומי של 46 מיליארד שקל. "חברת הרכבת זקוקה להנהלה יציבה וחזקה, שתיישם את מדיניות הדירקטוריון כפי שינחה אותה על מנת לעמוד ביעדים שהוצבו לה על ידי המדינה", נכתב.
מיכאל מייקסנר, מנכ''ל רכבת ישראל / צילום: יורם רשף
המכתב, שפורסם לראשונה בדה מרקר, הוא המשך של שיחות שהתקיימו בין הצדדים ושחושף מערכת יחסים עכורה וממושכת. "בהמשך לשיחותינו בנושא שבנדון, נבקש משניכם לפעול במירב המאמצים לשפר את מערכת היחסים וחיזוק מערכת האמון בין הנהלת החברה לבין הדירקטוריון. נבהיר כי בעת הזו קיימת חשיבות משמעותית בשימור יציבות החברה, ואין מקום לקידום מהלכים שיביאו לפיטורין או הדחה של מי מכם. ברוח הימים האלה ולקראת 'ימי התשובה' אנו בטוחים כי יחד תמצאו את הדרך להשאיר את משקעי העבר מאחור, לחזק את יחסי האמון ולהסדיר את מערכת היחסים בין דירקטוריון החברה לבין ההנהלה לטובת החברה ולטובת מדינת ישראל", נכתב.
ברכבת ישראל בחרו שלא להגיב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.