האם יו"רית מפלגת קדימה והשרה לשעבר, ציפי לבני, תמונה לתפקיד יו"רית החברה הממשלתית נת"ע, שאחראית על פרויקט הרכבות הקלות בגוש דן, ושנחשבת למועמדת המובילה לקדם גם את פרויקט התשתית הגדול בישראל - המטרו של מטרופולין דן.
מזה מספר חודשים שדירקטוריון החברה מתנהל ללא יו"ר קבוע, זאת לאחר שהיו"ר הקודם, רם בלינקוב, עבר לשמש כמנכ"ל משרד האוצר. יש לציין כי דירקטוריון החברה מתנהל גם כך ללא קוורום וחברים בו כיום ארבעה דירקטורים בלבד: מהנדס עיריית תל אביב, אודי כרמלי, דני בנלולו, סעיד סמור, ועו"ד אורית רישפי.
שמה של לבני עלה לאחרונה כבעלת פוטנציאל גבוה להתמנות לתפקיד כמועמדת בעלת סיכויים טובים מטעמם של שרי התחבורה והאוצר, אם כי שמות נוספים עלו ככאלה שעשויים לאייש את התפקיד. מי שאחראי על המינוי הם שרי האוצר והתחבורה. היות ששרת התחבורה, מרב מיכאלי, הביעה לא אחת את רצונה לאייש משרות ניהוליות בנשים, נראה כי ללבני, יש בשל כך יתרון מסוים.
מעבר להקמת שלושת קווי הרכבת הקלה במטרופולין דן, נת"ע אחראית באופן זמני גם על קידום פרויקט המטרו - זאת עד שיעבור חוק ההסדרים ותוקם רשות המטרו החדשה שתבחר מי תהיה החברה הממשלתית שתוביל את הפרויקט. גם ללא לבני, לנת"ע יש סיכויים גבוהים לקבל את הפרויקט.
מטעמה של השרה מיכאל נמסר לגלובס כי "אנחנו לא מתייחסים למועמדויות לתפקידים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.