האם המיזוג המיוחל של עולם התעופה יגיע מכיוון אל על וארקיע? חברת אל על מדווחת כי "החלה במגעים עם ארקיע לבחינת עסקה אפשרית, לפיה תרכוש החברה את מניות ארקיע בתמורה להקצאת ניירות ערך של החברה לבעלי מניות ארקיע".
ב-2018 פסלה הרשות לתחרות מיזוג בין אל על וישראייר על רקע חשש לפגיעה בתחרות בקו באילת. הדיבור על מיזוג בין החברות הישראליות נמצא באוויר בשנת הקורונה כחלק מהמשימה שלהן לשרוד את המשבר.
מיזוג הוא מהלך מתבקש לנוכח גודל השוק ולנוכח מצב החברות, כאשר בכוונת אל על להתמקד בשוק צפון אמריקה, וארקיע תוכל להוות עבורה מוצר משלים לטיסות ליעדים קצרי-הטווח ולשיווק חבילות נופש - פן שאל על לא חזקה בו ושהיא הביעה את נכונותה לפעול בו.
אל על מדגישה בהודעה לבורסה כי "לא נחתם בין הצדדים מזכר הבנות ו/או הסכם מחייב, והמשא-ומתן נמצא בתחילתו. אין כל ודאות כי העסקה הפוטנציאלית תתגבש וכי ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים, וככל שייחתם הסכם מחייב, אין כל ודאות שיתקבלו כל האישורים הנדרשים על-פי דין להשלמת העסקה הפוטנציאלית".
ברקע נזכיר כי קיימת מחלוקת עמוקה בין עובדי אל על ובין ההנהלה. מוקדם יותר היום (ב') שיגר יו"ר הוועד הרוחבי, שרון בן יצחק, מכתב להנהלת אל על, בו הוא מודיע על הפסקת השיח בין הצדדים לאור טענות לחוסר תום-לב מצד ההנהלה, שמקבלת לטענתו החלטות חד-צדדיות. על הפרק: כוונת אל על לסגור את החברה-הבת סאן דור שהפעילה בעיקר טיסות צ׳רטר ואשר טסה גם בשבת.
ארקיע תוכל למלא את משבצת סאן דור - כשנשאלת השאלה האם יתאפשר לה לטוס בשבת (מה שמהווה עבור העובדים מקור הכנסה לא מבוטל) - אולם נדמה כי התשובה לכך שלילית, לאור הסטטוס-קוו שמוביל בעלי אל על קני רוזנברג להפסקת פעילות ביום המנוחה.
ארקיע מביאה עמה צי צנוע של ארבעה מטוסים (שאינם בואינג בדומה לצי של אל על), והמיזוג יאפשר לאל על לחזק את הפן של חבילות נופש ושירותי מלונאות. מהלך כזה עשוי לצמצם את כוח-האדם בארקיע, המונה כיום כ-300 עובדים, אחרי שהחברה נפרדה מיותר מ-40% מעובדיה בתקופת המשבר.
לאורך השנה האחרונה ניסתה ארקיע ללכת על כיוון של הנפקה וניסתה אף לקדם מהלך של מיזוג לשלד ציבורי לפי שווי של 100 מיליון שקל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.