טיוטה היפנית הודיעה על כוונותיה להקים מפעלי יצור סוללות למכוניות חשמליות בארצות הברית, ובהודעה זו פרטה את הסכומים שתשקיע בנושא במהלך העשור הקרוב - כ-3.4 מיליארד דולר יוקצו להקמת המפעל הראשון בארצות הברית, שיספק 1,750 משרות חדשות. הסכום הזה הוא כמעט רבע מתקציב של 13.6 מיליארד דולר שהקצתה יצרנית הרכב היפנית עבור פיתוח של רכב חשמלי בעשור הקרוב.
במקביל, קבוצת סטלנטיס הרב-לאומית, שהוקמה רק השנה, ממיזוג של יצרניות רכב באירופה ובארצות הברית - ביניהן קרייזלר, פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן, פיאט, אופל ופג'ו - הודיעה על עסקה שחתמה עם ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG, ליוזמה משותפת של הקמת מפעל יצור סוללות לרכבים חשמליים בארצות הברית. הקבוצה לא חשפה את סכום ההשקעה שלה בהקמת המפעל, שהוא חלק מ-30 מיליארד יורו שמתכננת החברה להשקיע בארבע השנים הקרובות על פיתוח של רכבים חשמליים, אבל הודיעה שהמפעל צפוי להתחיל פעילות בתחילת 2025.
ההתעוררות של יצרניות הרכב הגדולות לזרז את פיתוח הרכבים החשמליים היא ככל הנראה תשובה ליעד השאפתני שהציב הנשיא ביידן להגדיל את נתח השוק של הרכבים החשמליים בארצות הברית ל-50% עד שנת 2030, במאמץ לצמצם את הפליטה המזהמת של כלי הרכב צורכי הבנזין והסולר.
כיום, רכבים חשמליים מהווים כ-2% מהשוק, כשטסלה היא המובילה של הנתח הצר הזה. בחודש שעבר הייתה זאת פורד שהצטרפה אל המשחק, כשהודיעה על כוונותיה להשקיעה 11 מיליארד דולר בפיתוח רכב חשמלי, ועכשיו, כאמור, גם טיוטה מצטרפת.
אבל טיוטה, לעומת המתחרות שלה, מתכננת להשקיע סכומים נמוכים הרבה יותר ולוקחת אסטרטגיה אחרת על ידי כך שהיא מייצרת בעצמה את הסוללות לרכבים שלה. אף שטיוטה טוענת כי התשובה למשבר האקלים צריכה להיות לא רק רכבים חשמליים, אלא גם היברידיים - כדוגמת הפריוס שלה - וגם כאלה שנוסעים על מימן, היא פרסמה את כוונותיה להשיק 15 דגמים של מכוניות חשמליות עד שנת 2025, ולמכור כ-8 מיליון מכוניות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.