הרשת החברתית טוויטר מפרסמת מחקר בנושאי השיח הכלכלי שיש בזירה שלה. על-מנת להבין את המגמות הקיימות בנושאים אלה, טוויטר פנתה לגופי המחקר Brandwatch ו-Sparkler ובחנה את השיח הכלכלי ברחבי בריטניה, צרפת, ספרד וגרמניה. המחקר למעשה מצביע על גידול משמעותי בשיח בנושאי כלכלה ופינטק וחשיפה למידע בתחום וכן על גידול במודעות ובמעורבות סביב נושאים כמו קריפטו, מימון אישי והשקעות.
על-פי טוויטר, "שיחות על נושאים כלכליים שונים בטוויטר הפכו יותר ויותר נפוצות. במהלך השתלטות מגפת הקורונה על חיינו והזמן הפנוי שפתאום גילינו שיש לנו, יותר ויותר אנשים פנו לטוויטר כדי ללמוד ולדון על השקעות, מטבעות קריפטוגרפיים, פינטק ועוד", כך נכתב במחקר של טוויטר.
לפי הנתונים, במאי 2021 נרשמו בטוויטר 1.3 מיליון שיחות בנושאים כלכליים ברחבי אירופה - גידול משמעותי ל-690 אלף השיחות שנרשמו בינואר 2019.
שיא בשיח על קריפטו
41% מהמשתמשים בטוויטר הודו כי הם נחשפים לחדשות פיננסיות והזדמנויות עסקיות בזירה - מה שמשפיע בסופו של דבר על ההשקעות שלהם. וכשמדברים על מטבעות קריפטו, המחקר מציג שיא חדש בשיח, עם עלייה של 42%. הנתונים מצביעים שמתוך כל השיחות אודות כספים באירופה, 34% נוגעים במטבעות הדיגיטליים, כש-47% מדברים על מימון אישי.
על-פי נתוני טוויטר, בשנה האחרונה חלה עלייה של 12% בנושאי שיחות על מימון עצמי, כש-40% מהמשתמשים עקבו אחר חשבונות שעסקו השקעות. 51% מהמשתמשים במדינות שנבדקו משקיעים במניות, אגרות חוב וקרנות, 21% משקיעים בסחורות.
בנוסף, 41% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הערך הכולל של השקעותיהם גדל בתקופת הקורונה. 53% העידו כי הם מאפיינים את עצמכם עם הבנה ניכרת בפיננסים, בעוד 40% טענו כי הם מוכנים לקחת סיכונים כספיים בדרך להשקעה המניבה.
יותר זמן לקחור את השוק
מבין המשתמשים שנכנסו לעולם ההשקעות, 46% דיווחו כי עשו זאת פעם הראשונה מאז פרוץ המגפה, כש-43% אמרו כי הסיבה שהובילה אותם לכך היא שהתפנה להם זמן בשביל לחקור את השוק. מבין אלה שלא השקיעו, 40% אמרו כי הם מתכוונים להיכנס לזה בחצי שנה הקרובה. 37% חושבים לפתוח תוכנית חיסכון, ו-36% מהמשתתפים בסקר דיווחו כי המשימה בעדיפות ראשונה שלהם היא לחסוך כסף לשעת חירום לפחות לשנה הקרובה.
נושא הפינטק עלה בשיח בתקופה האחרונה אפילו יותר. בטוויטר בחנו עד כמה המשתמשים מכירים את המטבעות הוירטואליים, וכילו כי 87% מכירים את הביטקוין, 38% שמעו על הדוג'קוין, ו-41% הכירו את האת'ריום. בנוסף, 40% אמרו כי הם בקיאים בארנקים הווירטואליים Coinbase, crypto ו-eToro. מבין המשקיעים במטבעות קריפטוגרפיים, 72% אמרו כי הם משקיעים יותר מאז הקורונה.
לפי המחקר, "משתמשי טוויטר בוטחים בפתרונות הפינטק", 73% בחשבונות וירטואליים, ו-67% השתמשו בחשבון ה-PayPal בחודש האחרון. לפי הסקר, 61% מהנשאלים דיווחו כי שהסבירות שלהם לפתוח חשבון פינטק היא גבוהה ביותר.
חשוב לציין כי חברות שונות הבינו את הערך בשיח הכלכלי בזירה. כשעסקים ראו שהם נפגעים קשה בגלל הסגרים, הרבה מהעסקים השתמשו בהאשטג ShopLocal# ועודדו אנשים לצרוך ולתמוך בעסקים קטנים ובינוניים.
בנוסף, הדיון בזירה בנושאי מטבעות וירטואליים כאמור עלה. עסקים ניצלו גם את זה כדי להיות מעודכנים ולהישאר בלופ. על-פי טוויטר, החברה הישראלית eToro הצטרפה גם היא לדיונים ועודדה התקנה של אפליקציות דרך מעורבות ברשת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.