788 אלף נוסעים חלפו בנתב"ג (הלוך ושוב) בחודש אוקטובר האחרון - פי 3.5 מאשר תנועת הנוסעים שחלפה בנתב"ג בחודש באוקטובר 2020. אלא שבהשוואה לאוקטובר 2019, עוד לפני שמגפת הקורונה שינתה את פני התעופה, המספר נמוך בהרבה: בחודש אוקטובר 2019 חלפו בנתב"ג 2.3 מיליון נוסעים.
מתחילת השנה (2021) חלפו בנתב"ג כ-4.5 מיליון נוסעים - כמספר הנוסעים שחלפו בשדה התעופה בכל שנת 2020. חודש השיא עד כה הוא יולי, במהלכו חלפו בנתב"ג 932 אלף נוסעים.
החברה שהטיסה את מספר הנוסעים הגדול ביותר היא אל על עם כ-167 אלף נוסעים, המהווים נתח של 21% מכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג. אחריה ריאנאייר שהטיסה כ-86 אלף נוסעים (11% מכלל הפעילות); וטורקיש איירליינס שהגבירה את פעילותה והטיסה כ-60 אלף נוסעים (7.5%). במקום הרביעי ישראייר שהטיסה 38 אלף נוסעים, המהווים כ-5% מכלל הנוסעים. ארקיע הטיסה כ-33 אלף נוסעים, נתח של 4%. שלוש החברות הישראליות תפסו נפח פעילות של כ-30% מכלל תנועת הנוסעים.
המדינה אליה טסו הכי הרבה מנתב"ג בחודש החולף היא ארה"ב, אחריה טורקיה (בעיקר כיעד לטיסות קונקשן), צרפת, יוון ובריטניה.
הטסות המטען (קרגו) ממשיכות לשמור על ווליום גבוה: כ-34.5 אלף טון הוטס לישראל וממנה באוקטובר האחרון, צמיחה של 28% לעומת אוקטובר אשתקד. רוב המטען (כ-22 אלף טון) הוטס במטוסי מטען, והשאר הוטס במטוסי נוסעים.
בפעילות הפנים-ארצית, כלומר טיסות בקו נתב"ג-רמון, טסו כ-65 אלף נוסעים - 61% מהם הטיסה ארקיע, ואת השאר הטיסה ישראייר. מתחילת השנה טסו בקו הפנים כ-493 אלף נוסעים.
בתוך כך, היום (ב') הודיע יעקב גנות, מי שמשמש כמנכ"ל רשות שדות התעופה בעשור האחרון, על סיום תפקידו. גנות יסיים את הכהונה בתחילת ינואר 2022, ושרת התחבורה מרב מיכאלי תקים ועדת איתור למחליף או מחליפה עבורו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.