ברבעון הקודם הורידה חברת הטכנולוגיה פייבר את התחזית השנתית שלה, על רקע מגמות הקשורות לפוסט קורונה והיציאה מסגרים ברחבי העולם. כעת מתברר שההורדה הייתה חדה מדי, ועם פרסום דוחות הרבעון השלישי פייבר מעלה שוב את התחזית, אם כי עדיין לא לרמה של לפני ההפחתה. פייבר, בניהולו של מיכה קאופמן, פיתחה זירת מסחר שמאפשרת ליצור קשרי עבודה בין פרילנסרים לבין לקוחות.
ברבעון השלישי פייבר עקפה את תחזיות האנליסטים גם בהכנסות וגם בשורה התחתונה, בה אנליסטים ציפו ממנה להפסד נקי קטן אך היא דווקא הציגה רווח (Non-GAAP). ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-74.3 מיליון דולר, צמיחה של 42% ביחס לרבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים ל-71.1 מיליון דולר ולתחזית החברה שהייתה ל-68-72 מיליון דולר.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), נרשם ברבעון השלישי הפסד נקי של 14.3 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, לעומת הפסד של 454 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר מעלייה בהוצאות התפעוליות וכן הוצאות הוניות גבוהות לעומת הרבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרבעון הסתיים עם רווח נקי של 7.7 מיליון דולר, גידול של 61.9% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 19 סנט, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של סנט אחד למניה.
מעל 720 מיליון דולר בקופה
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 הכנסות פייבר צמחו ב-63.1% לכ-218 מיליון דולר. ההפסד הנקי GAAP גדל ל-45.5 מיליון דולר ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 15.2 מיליון דולר שהם 38 סנט למניה. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-211% לעומת התקופה המקבילה ב-2020 והסתכם ב-14 מיליון דולר, כאשר הרבעון השלישי תרם 7.3 מיליון דולר.
מתחילת השנה התזרים מפעילות הגיע ל-29.8 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לפייבר בקופה כ-722 מיליון דולר, לעומת חוב של 369 מיליון דולר למחזיקי האג"ח להמרה שלה, רובו ככולו חוב לטווח ארוך. לאחר סיום הרבעון דיווחה החברה על שתי רכישות - CreativeLive מתחום הלימודים און-ליין (בסכום שלא דווח) ו-Stoke Talent המספקת פתרונות לניהול עבודת פרילנסרים, תמורת 95 מיליון דולר.
תחזית החברה לרבעון הרביעי כוללת הכנסות של 74.5-77.5 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-72.8 מיליון דולר. מדובר על צמיחה של 33%-39% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם יהיה 5.5-7 מיליון דולר. שנת 2021 תסתיים עם הכנסות של 292.4-295.4 מיליון דולר, צמיחה של 54%-56% לעומת 2020; התחזית הקודמת (המופחתת) הייתה לצמיחה של כ-50% וזו שלפניה דיברה על צמיחה של כ-61%.
"פייבר הציגה רבעון שלישי חזק עם צמיחה של 42% בהכנסות", אמר קאופמן. הוא הוסיף כי הרכישות של CreativeLive ו-Stoke Talent מקרבות את פייבר לחזון שלה לטווח הארוך בנוגע לעתיד העבודה, ומחזקות את הצעת הערך שהיא נותנת ובכך יסייעו לה להגדיל נתח שוק.
פייבר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 5.9 מיליארד דולר. מניית החברה איבדה כמחצית מערכה מאז השיא שאליו הגיעה בפברואר האחרון, אך היא נסחרת בתשואה של 667% בהשוואה למחיר ההנפקה של פייבר ב-2019.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.