גם Gett (גט טקסי) מגיעה לוול סטריט באמצעות מיזוג עם חברת SPAC. החברה תתמזג לחברת Rosecliff Acquisition Corp לפי שווי של 1 מיליארד דולר (950 מיליון דולר לפני הכסף וכ-1.032 מיליארד דולר אחרי הכסף) ותגייס עד 283 מיליון דולר במסגרת התהליך. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף בבורסה במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך זמן מוקצב מראש.
גט השיקה ב-2010 אפליקציית נסיעות שהתרחבה בהמשך גם לשליחויות, וכיום היא מגדירה את עצמה כפלטפורמה טכנולוגית לניהול תחבורה קרקעית, המספקת שירותי ניהול תחבורה ליותר מרבע מחברות ה-Fortune 500. החברה הוקמה על ידי דייב (שחר) וייסר (מנכ"ל) ורועי מור.
גייסה בעבר לפי שווי גבוה יותר
בעבר גט כבר גייסה לפי שווי גבוה יותר מהשווי שאותו היא מקבלת במיזוג ל-SPAC, כך שעבור חלק מבעלי המניות שלה יהיה במיזוג הפסד "על הנייר" על השקעתם הקודמת. לפי נתוני IVC, ב-2018 גט גייסה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר וב-2020 לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, ובסך הכול היא גייסה במצטבר סך של 817 מיליון דולר מההקמה. ב-2019 דווח שהחברה שוקלת הנפקה, וגם הבורסה בת"א נשקלה כאפשרות.
הגיוס הנוכחי במיזוג ל-SPAC, שיגיע כאמור עד 283 מיליון דולר, מורכב מ-253 מיליון דולר מכספי חברת ה-SPAC, ו-30 מיליון דולר בהנפקה פרטית (PIPE). העובדה שרוב הגיוס מגיע מכספי ה-SPAC מייצרת סיכון מסוים לחברה, משום שאם רוב בעלי המניות הקיימים ב-SPAC יחליטו לא להשתתף בעסקה, ולפדות את הכסף שהשקיעו (כפי שקרה בלא מעט עסקאות לאחרונה), היקף הגיוס יתכווץ משמעותית.
תחזית צמיחה אגרסיבית לשנים הבאות
נתונים שפרסמה גט מראים שב-2020 הכנסות הקבוצה היו כ-165 מיליון דולר, ירידה מכ-173 מיליון דולר ב-2019. ההפסד התפעולי (GAAP) צומצם ב-44% ל-47.1 מיליון דולר וה-EBITDA היה שלילי בגובה 24.6 מיליון דולר. כנהוג במיזוגים ל-SPAC, החברה מספקת תחזית צמיחה אגרסיבית לשנים הבאות, וצופה צמיחה שנתית ממוצעת של 56% בין 2020-2023, עם הכנסות של 613 מיליון דולר ב-2013, ש-125 מיליון דולר מהם יגיעו מצמיחה לא אורגנית (רכישות). ב-2023 גם ה-EBITDA יהפוך לחיובי.
דייב וייסר, מייסד ומנכ"ל החברה, מסר כי "ב-Gett אנו שואפים להפוך לסטנדרט תעשייתי בניהול הוצאות תחבורת קרקע ארגונית. הצוות שלנו בונה רשת תחבורת קרקע חובקת עולם, שמחברת בין כל הנקודות, בדומה לרשתות טלפוניות ואינטרנט. עם מחסור הולך וגובר בנהגים עקב ההלם שהקורונה גרמה לשוק, בשווקים מסוימים קשה יותר למצוא רכב עם ספק אחד בלבד, על פי דרישה. חברות ועובדיהן מחפשים שירות אמין ומודרני יותר לניהול המגוון הרחב של הספקים, כדי לייעל את תחבורת הקרקע שלהן ולהגיע לאיסופים מהירים יותר ולמחירים משופרים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.