על אף הצמיחה בתחום זיהוי הפנים, לא כולם מצליחים בו. לגלובס נודע כי סטארט-אפ זיהוי הפנים של אבי נאור, אחד ממייסדי אמדוקס ומייסד עמותת אור ירוק, נמצא בתהליכי סגירה. נאור הקים את פרישיאייט ב-2017 ביחד עם אייל פישר, לשעבר מפקד מרכז הסייבר של יחידת 8200. הסטארט-אפ זכה לתשומת לב תקשורתית בשל מייסדיו, העסיק בשיא 15 עובדים וגייס שמונה מיליון דולר, מרביתם מנאור עצמו, אך בחודשים האחרונים הגיע לסוף דרכו.
הייעוד המקורי של הסטארט-אפ היה להשתמש בזיהוי פנים כדי לסייע לבעלי חנויות לזהות לקוחות חוזרים ולהציע להם הצעות מותאמות. פרישייט עבדה מול שני קמעונאים בארה"ב והחלה בפיילוט ראשוני עם רשת פוקס, שאף קיבלה אופציה להשקיע 3 מיליון דולר בחברה, עסקה שלא יצאה אל הפועל.
סיבה אחת לאי-ההצלחה הייתה מגפת הקורונה, שעצרה תהליכים שפרישיאייט החלה בהם, כולל העבודה מול פוקס. כדי לשרוד את הקורונה, פרישייאט ניסתה להתרחב לתחומים אחרים כמו יישום זיהוי פנים לתשלום מהיר במסעדות ולאימות תג ירוק בכניסה לאירועים. אלא שכל שינוי כיוון כזה עלה כ-200 אלף דולר לחברה ולאחר שלא הצליחו למשוך השקעות המשך מקרנות הון סיכון, הוחלט לדומם פעילות. "הניסיון לימד אותי שלא תמיד צריך להמשיך לחיות על אדי התקווה אלא להסתכל על הדברים בצורה מפוכחת", הסביר נאור לגלובס.
נאור הסכים כי אחד הקשיים בתוכנית העסקית של פרישיאייט היה לנסות לשכנע את הלקוחות להירשם לשירות שישמור את התמונות שלהם במאגר. "יש רתיעה מזיהוי פנים וידענו שצריך להשקיע בחינוך השוק, תהליך שלוקח זמן. הבעיה שבקורונה לא היה זמן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.