חברת התעופה הגדולה באיחוד האמירויות משיקה את הקו הישיר שלה לישראל במטוס ה-A380, שנחשב לגדול והמפואר בעולם. אמירייטס תשיק את קו תל-אביב-דובאי בתחילת דצמבר, ואת הטיסה הראשונה בקו היא תבצע במטוס ה-A380. המטוס ימריא ב-6 בדצמבר בשעה 14:00 בטיסה שמספרה 931 EK וינחת בנמל התעופה בן גוריון בשעה ב-15:35 שעון ישראל. טיסת החזור, 932 EK, תצא מתל אביב בשעה 19:25 ותנחת בדובאי ב-00:25 (שעון מקומי) ביום למחרת.
ה-A380 של איירבוס הוא מטוס רחב-גוף הבנוי משתי קומות של מושבי נוסעים. טיסתו הראשונה הייתה בשנת 2005, והחברה הראשונה שקיבלה את הדגם היא סינגפור איירליינס. מבחינת יצרנית המטוסים האירופית, המטרה בהשקת מטוס כזה הייתה לתת מענה לדגמי ה-747 של בואינג, והדגש היה לייצר יתרון בחוויית הטיסה.
בענף התעופה מגיבים בהתרגשות שיא לקראת הגעת המטוס. מדוע? ראשית משום שהמטוס הזה עוד לא ביקר בנתב"ג, ושנית משום שכיום הוא נחשב למוביל בתחומו. בקיצור: יהיה מה לצלם וממה להתרשם.
חברת אמירייטס / צילום: יח''צ Emirates
תג המחיר של המטוס - 450 מיליון דולר
נכון לאוקטובר 2021 השלימה איירבוס מסירה של כ-250 מטוסים מהדגם שזכה לכינוי סופר ג'מבו. לאמירייטס יש את הצי הגדול ביותר בעולם המונה כ-120 מטוסי A380, רובם עדיין מעלים אבק במגרשי החנייה כשהם קורקעו בהשפעת המגפה העולמית. שני מטוסים נוספים שהוזמנו מבעוד מועד יצטרפו לצי של אמירייטס בחודש הבא.
חברות נוספות שמחזיקות בצי של A380 כוללות את סינגפור איירליינס, את קוואנטס האוסטרלית, את בריטיש איירליינס, לופטהנזה, קטאר, ANA, אתיחד ששילבה סוויטה של ממש לנוסעים במחלקה ראשונה, ואחרות.
חברת אמירייטס / צילום: יח''צ Emirates
תצורת המושבים משתנה על פי הדגם ועל פי דרישות החברות: אמירייטס למשל מחזיקה בדגמים בהם שתי מחלקות נוסעים (תיירים ועסקים), ובחלקם יש גם מחלקה ראשונה - בשני מטוסים האחרונים שתקבל ישולבו גם מושבי אקונומי פרימיום. במטוסי קוואנטס וסינגפור איירליינס יש ארבע מחלקות, כשמחלקת אקונומי פרימיום כבר משולבת בדגמי ה-A380. מספר המושבים במטוס יכול להגיע ל-500 נוסעים, כשבדגם שמורכב כולו ממחלקת תיירים (ואין רבים כאלה) מספר הנוסעים יגיע גם ל-800. תג המחיר של המטוס עמד על 450 מיליון דולר.
חברת אמירייטס / צילום: יח''צ Emirates
ה-A380 שישמש לטיסת הבכורה לתל-אביב מורכב מארבע מחלקות הכוללות 484 מושבים, מתוכם 14 סוויטות פרטיות במחלקה ראשונה, 76 מיני תאים עם מושבים נשכבים במחלקת העסקים, 56 מושבים במחלקת Premium Economy ו-338 מושבים במחלקת תיירים.
"זה מטוס שתוכנן עם המון חשיבה לנוסע, ולמעשה הוא מייצר 'בעיה', משום שאחרי שטסים בו, קשה לטוס במטוס אחר", אומר לגלובס יותם אביטן, המפעיל את האתר Aviationews.co.il.
"מנגד", אומר אביטן, "החשיבה הייתה בעיקר על חוויית הנוסע ופחות על האתגרים שהמטוס הזה ייצר לחברות התעופה. זה מטוס לא כלכלי משום שקשה למלא אותו. אם היה לו פוטנציאל עוד לפני המגפה, הגיעה הקורונה ודי מחקה אותו. לופטהנזה למשל קרקעה את כל הצי שלה שהוא רק בן 6 שנים, וגם סינגפור איירליינס וקוואנטס רק כעת מחזירות את המטוסים לפעילות".
מדובר ביום חג?
"זה חד-משמעית יום חג. עבור כל גיק תעופה זה משהו שאנחנו מייחלים לו, ואני בטוח שמרפסת הספוטרים (צלמי תעופה) בנתב"ג תהיה מלאה עד אפס מקום".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.