התחרות שבודקת: איזה מותגים הכי מגוונים בפרסום?

השבוע התקיימה לראשונה תחרות "הגיוון הישראלי בשיווק ובפרסום" - מיזם משותף של איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום בישראל וארגון מעלה לאחריות תאגידית • וגם: פאהן קאנה בשת"פ עם דובאי, מכון מחקר חדש לחקר להט"ב וחדשות טובות • אירועים ומינויים

אסי עזר, רעיית נשיא המדינה - מיכל הרצוג, נשיא המדינה יצחק הרצוג, מנכ''לית AIG יפעת רייטר ואלברט אסקולה / צילום: AIG
אסי עזר, רעיית נשיא המדינה - מיכל הרצוג, נשיא המדינה יצחק הרצוג, מנכ''לית AIG יפעת רייטר ואלברט אסקולה / צילום: AIG

גיוון, פלורליזם והכלה עדיין אינם נותנים את הטון בקמפיינים פרסומיים בישראל, אולם בשנים האחרונות מורגש שינוי בנושא והוא ראוי לעידוד. מתוך החשיבה הזו נולדה תחרות "הגיוון הישראלי בשיווק ובפרסום" - מיזם משותף של איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום בישראל וארגון מעלה לאחריות תאגידית - שהתקיימה השבוע לראשונה.

בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים הוכרזו מספר זוכים, ובהם חברת פרוקטר אנד גמבל עם קמפיין מברשת השיניים אורל בי, שבו הוצגה לראשונה משפחה ערבית ישראלית; דלתא, ששילבה בקמפיין "כו-לם בפיג'מה" גם אנשים בעלי מוגבלויות; וארומה ישראל, שיצאה בקמפיין העסקת עובדים עם מוגבלויות בסניפי הרשת.

עם הזוכים נמנה גם המותג דאב, שידוע בפעילותו לקידום שינוי חיובי בתפיסת היופי של נערות ונשים, והפעם עם קמפיין "יופי אמיתי". לפי תפיסת העולם שהמותג מקדם, כל הנשים יכולות וצריכות לאהוב את המראה שלהן, להרגיש בטוחות בעצמן, ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהן. זוכה נוספת היא סודהסטרים, על קמפיין הפרסומת שיצרה בתקופת מבצע "שומר חומות", ובו עובדים יהודים וערבים קראו לפיוס ודו קיום תחת הסיסמה "עובדים, יחד חיים יחד".

פרס ציון לשבח ניתן ל-AIG על קמפיין 'סטורי של גאווה' עם הפרזנטורים אסי עזר ובן זוגו אלברט אסקולה. סדרת הפרסומות כללה שורת סיטואציות מחיי הזוג, הנוגעות למוצרי הביטוח השונים של החברה. לדברי יפעת רייטר, מנכ"לית AIG: "לא בחרנו באסי ואלברט על היותם גאים, אלא בשל היותם מייצגים את כל הערכים ש- AIG מאמינה בהם. אני מקווה שסייענו ולו במעט לכך שבעתיד זוג גאה ייהפך לדבר מובן מאליו".

גגם אתר ניהול הקריירה JobMaster זכה בציון לשבח, לאחר שבחר בהישאם סלימאן כפרזנטור בקמפיין החדש שלו. 

 פאהן קנה בשת"פ עם דובאי

פירמת רואי החשבון פאהן קנה, החברה ברשת הבינלאומית Grant Thornton, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם אזור הסחר החופשי DMCC, מהגדולים בדובאי. מדובר באזור סחר המשרת יותר מ-19 אלף חברות בינלאומיות, יש בו יורת מ-100 אלף עובדים, ומייצג למעלה מ-170 מדינות.

מימין לשמאל: ניר ייני אחמד בן סוליים מיקי בלומנטל יזהר קנה / צילום: דניאל הראל
 מימין לשמאל: ניר ייני אחמד בן סוליים מיקי בלומנטל יזהר קנה / צילום: דניאל הראל

על פי ההסכם, פאהן קנה תשמש כנציגה הבלעדית של DMCC בישראל, ותפקידה יהיה לזהות פוטנציאל בשוק הישראלי, לקדם את הסחר בין שתי המדינות, וללוות פתיחת עסקים ישראלים באזור הסחר החופשי בדובאי. עוד במסגרת ההסכם, שני הצדדים יקיימו כנסים וסמינרים משותפים, פגישות עם לקוחות, ומפגשים רבעוניים בין הצוותים הבכירים.

 בפגישה בין שני הצדדים, שנערכה השבוע בבורסת היהלומים ברמת גן, לקחו חלק מיקי בלומנטל ויזהר קנה, שותפים מנהלים בפאהן קנה, אחמד בן סוליים, יו"ר ומנכ"ל DMCC, ניר ייני, שותף, אחראי על הפעילות הבינלאומית בפאהן קנה, ועדי גרינבאום, מנהלת נציגות DMCC בישראל.

מכון מחקר חדש לחקר להט"ב

האגודה למען הלהט"ב השיקה את "המכון הישראלי לחקר מגדר ולהט"ב", בהובלתה של ד"ר סיגל גולדין. המכון הוקם במטרה לתת מענה לחוסר במידע עדכני ומהימן בנושאי ליבה המשפיעים על חייהם של חברי וחברות קהילת הלהט"ב בישראל.

המכון יעבוד בשיתוף פעולה עם חוקרות וחוקרים במוסדות אקדמיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, גופים מקצועיים, וארגוני ופעילי הקהילה הגאה - מתוך מחויבות לקידום שיח ציבורי מושכל, ולסיוע לקובעי מדיניות בנושאי מגדר ולהט"ב.

לדברי ד"ר גולדין, "המידע שקיים היום, אפילו בנושאים הבסיסיים ביותר הקשורים לחייהם של חברות וחברי קהילות הלהט"ב בארץ, הוא חלקי מאוד ומקוטע. למעשה, אנחנו יודעים מעט מאוד על חברות וחברי הקהילה, על המאפיינים והצרכים המשתנים שלהם ועל קבוצות פגיעות בתוך הקהילה. מכון המחקר הוקם כדי למלא את הוואקום זה".

"השקת המכון היא צעד משמעותי במאבק שלנו", אומר רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב. "הוא יאפשר לנו לייצר מענים מדויקים, לזהות ולנתח את המציאות בהתהוותה, ואף לחזות את הדברים עוד לפני שהם קורים. ידע הוא כוח, ומאבק שמבוסס נתונים הוא מאבק חזק יותר, מדויק יותר ובעיקר טוב יותר. מכון המחקר שלנו ייתן שירותים לאגודה ולארגונים הגאים, במטרה אחת - לחיות כאן בשוויון וביטחון".

חדשות טובות

גינה קהילתית בבית התרבות לעיוור. עובדי "נטפים" הקימו בהתנדבות גינה קהילתית-טיפולית עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה בבית התרבות לעיוור של עיריית באר שבע, שמפעיל מרכז מגדל אור (עמותת יעדים לצפון).

עובדי נטפים מקימים גינה לעמותת מגדל אור / צילום: יח''צ נטפים
 עובדי נטפים מקימים גינה לעמותת מגדל אור / צילום: יח''צ נטפים

נטפים, המתמחה בפתרונות השקיה חכמים, תרמה והקימה גם את מערכות ההשקיה לגינה. במסגרת העבודות הקימו עובדי החברה קיר ירוק, ושתלו מגוון ירקות וצמחי תבלין.

אנוש יוצאת לגיוס המונים. עמותת אנוש יצאה בקמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "יוצרים מקום לנפש", לטובת שיפוץ והרחבת סניף באר שבע. כיום מתקיימת פעילות העמותה בעיר במבנה ישן, שאינו מותאם לצרכים של מקבלי השירות ולמספר הרב של מתמודדי הנפש מבאר שבע והסביבה. יעד הגיוס עומד על 500 אלף שקל, ועד כה גויסו כ-21% ממנו. הסכום שיגויס יאפשר הרחבה של תכניות השיקום וקבלת מתמודדי נפש נוספים הזקוקים למסגרת שיקומית .