סלינה צופה צמיחה מהירה בעתיד, אך מדווחת על הפסדים עצומים בהווה

הדוחות הכספיים של רשת מתחמי האירוח הגלובלית חושפים ירידה חדה בהכנסותיה בשנת 2020, והפסד מצרפי של כמעט רבע מיליארד דולר בשנתיים • החברה צופה התאוששות מלאה ממשבר הקורונה ב-2023, אך אינה מספקת תחזית בנוגע לשורת הרווח הנקי

מתחם אירוח של סלינה בליסבון / צילום: MagdalenaBodzioch
מתחם אירוח של סלינה בליסבון / צילום: MagdalenaBodzioch

בשיא ההייפ של תופעת ה-SPAC בתחילת השנה הנוכחית, חברות רבות הגיעו לשוק הציבורי בוול סטריט כשהן מציגות הפסדים ומדברות על צמיחה עתידית בקצב מהיר. בחודשים האחרונים נראה שמשקיעים רבים מאסו בכך, ובהתאם מספר הנפקות ה-SPAC ירד, שיעורי הפדיון של משקיעי ה-SPAC עלו וחברות שכבר מוזגו והחלו להיסחר נחלשו באופן משמעותי. חברות SPAC, נזכיר, הן חברות שאין להן פעילות והן מגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת.

למרות החולשה בשוק זה בחודשים האחרונים, יש חברות שעדיין מתמזגות ל-SPAC (חברות SPAC רבות עם מזומנים מחפשות יעדים לרכישה). אחת מהן היא רשת מתחמי האירוח (הוסטלים) Selina Hospitality, שהודיעה על מיזוג ל-SPAC בשבוע שעבר. להערכת סלינה וחברת הספאק (BOA Acquisition), השלמת העסקה תתרחש במהלך המחצית הראשונה של 2022.

סלינה, שהוקמה ב-2015 על-ידי רפי מוסרי ודניאל רודבסקי, מבקשת להתמזג לפי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד דולר, או 942 מיליון דולר בנטרול המזומנים. מוסרי הוא מנכ"ל החברה ורודבסקי מכהן כ-Chief Growth Officer. בדומה להרבה חברות לפניה, גם סלינה מגיעה לשוק עם הבטחות לצמיחה מהירה בעתיד לצד הפסדים כבדים בהווה.

בשנת 2020, הכנסות החברה, הפועלת ב-23 מדינות, הסתכמו ב-36 מיליון דולר, ירידה מ-56 מיליון דולר ב-2019, ככל הנראה על רקע השפעות מגפת הקורונה על התיירות. את 2021 החברה צופה כי תסיים עם צמיחה של 158% בהכנסות ל-93 מיליון דולר, כאשר מתוכן 4 מיליון דולר יגיעו מחברת Remote year שנרכשה לאחרונה בעסקת מניות, ומציעה אפשרויות לשילוב עבודה מרחוק וטיולים.

בסיכום 2020, שנת הקורונה, סלינה רשמה הפסד נקי של 139 מיליון דולר, לאחר שב-2019 הציגה הפסד נקי בגובה 105 מיליון דולר (ובסך הכול הפסד של 244 מיליון דולר בשנתיים). ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 61.1 מיליון דולר ב-2020, לעומת שלילי בגובה 70.4 מיליון דולר ב-2019.

 
  

שיפור תפעולי והמשך התבססות הפורטפוליו 

במבט קדימה, סלינה צופה כאמור צמיחה מהירה, עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע (CAGR) של 90% בין השנים 2021 עד 2025. לפי הנתונים שהיא מפרסמת, החברה מצפה שהכנסותיה ב-2022 יזנקו ל-234 מיליון דולר (מתוכן 15 מיליון דולר מ-Remote year), יעלו ל-506 מיליון דולר ב-2023, ל-823 מיליון דולר ב-2024, ויעקפו את רף מיליארד הדולר ב-2025. באותה שנה, על פי הצפי, יסתכמו הכנסותיה של סלינה ביותר מ-1.2 מיליארד דולר.

ה-EBITDA המתואם ימשיך להיות שלילי גם ב-2021-2022, אך החברה מצפה למעבר ל-EBITDA חיובי ב-2023, בגובה 38 מיליון דולר. עד 2025 הנתון יגיע ל-241 מיליון דולר, שיעור של 20% מהמחזור.

בסלינה סבורים כי הם נמצאים במסלול ברור לקראת הגדלת הרווחיות, בזכות שיפור תפעולי, המשך התבססות הפורטפוליו שלה, וכן התאוששות ממגפת הקורונה. לפי החברה, "אנחנו מניחים באופן שמרני המשך של רוחות נגדיות מכיוון COVID-19 עד סוף 2022, והתאוששות מלאה ב-2023". סלינה לא מספקת תחזית בנוגע לשורת הרווח הנקי.

בסוף שנת 2020 היו לחברה מעל 18 אלף מיטות והמספר יעלה למעל 22 אלף השנה, וצפוי לטפס עד כ-102 אלף בסוף שנת 2025 (קצה טווח התחזית שהחברה מספקת לשוק בשלב זה). סלינה צופה שב-2025 היא תפעל בכ-410 אתרים, לעומת 81 בסוף 2020.

חברת הספאק גייסה 230 מיליון דולר

חברת ה-SPAC אליה מתמזגת סלינה, BOA, גייסה בתקופת השיא של גיוסי הספאקים סכום של 230 מיליון דולר בבורסת ניו יורק, מתוך כוונה למצוא יעד לרכישה "בכל תעשייה או אזור גיאוגרפי", אך בפרט בעסקים שמספקים פתרונות טכנולוגיים וחדשניים בתחום הנדל"ן.

מניית BOA נסחרה במגמה חיובית מתונה בימים שלאחר הדיווח על העסקה עם סלינה. מבנה העסקה כולל את 230 מיליון הדולר שגייסה BOA ו-55 מיליון דולר בהנפקה פרטית נלווית (PIPE), שבין המשקיעים בה נמצאים סר רונלד כהן ומור בית השקעות, משקיעים קיימים בחברה.