נוסעי התחבורה הציבורית יודעים כבר שנים שהנסיעה בימי ראשון בבוקר כרוכה בהתמודדות עם חיילים רבים שעושים את דרכם חזרה לבסיסים. תוכנית חדשה להסעת חיילים שתתחיל לפעול החל מיום ראשון הקרוב, עשויה לסיים את התופעה ולמנוע את העומסים הכבדים במסופי האוטובוסים ובתחנות הרכבת. לאחרונה הנושא עלה שוב ושוב לכותרות, כשבאחד המקרים אף התפרסמה תמונת חייל שבכדי להגיע בזמן לבסיס נכנס לתא המטען של אוטובוס.
בתחילת השבוע הקרוב תצא לדרך תוכנית בשם "נסיעה טובה" שהינה משותפת למשרד התחבורה ולצה"ל בעלות של 100 מיליון שקל, להסעת חיילים לבסיסים. כחלק מהתוכנית יחלו לפעול 15 תחנות איסוף חדשות במיקומים רבים בארץ ובהן עשרות אוטובוסים ייעודיים עבור חיילים. הפרויקט יפעל בימים ראשון וחמישי, כאשר הוא יכלול נקודות איסוף שיפעלו החל מהשעה שבע וחצי בבוקר. מדובר ב-4 נקודות בחיפה, נקודה בעפולה, שלוש נקודות בתל אביב, שלוש נקודות בירושלים, שתי נקודות איסוף בבאר שבע ונקודה אחת בכל אחת מהערים רמת גן ובאשקלון. לפי אתר צה"ל בתחנות אף יחכו לחיילים "פינוקים ורענון וגם יהיו בהן נקודות מידע". בצה"ל אף מסבירים כי אין צורך להירשם לשירות. "חיילי וחיילות אותן יחידות שישתמשו בשירות יקבלו את המידע אודות נקודת ההסעה והשעה הרלוונטית ממפקדיהם", הסבירו בצה"ל.
באתר צה"ל מתגאים בפרויקט שלפי הפרסום נעשה בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ושמטרתו "הפחתת העומס בתחבורה הציבורית - במטרה להקל על הגעת המשרתים לבסיסים לאחר סוף השבוע". גם במשרד התחבורה "חוגגים" את האירוע ובתחילת ההודעה לתקשורת ששיגרו נכתב כך: "פחות שביזות ביום א׳: חיילות, חיילים - אתם משרתים את המדינה, אנחנו נשרת אתכןם! הקמנו עבורכןם מערך היסעים מיוחד שיסיע ויחזיר אתכן ואתכם מהבסיס בימי ראשון וחמישי, בקלות, בנוחות והכי חשוב - בלי להילחם על המקום ברכבת או באוטובוס... אנחנו במשרד התחבורה הבאנו את היוזמה והכסף, צה"ל מביא את השירות, וממש בקרוב הפרויקט הכל כך חשוב הזה יצא במלואו לדרך.".
למרות ההודעות החגיגיות, מדובר במהלך שהתעכב מזה זמן, בשל מחלוקות בין צה"ל ומשרד התחבורה, לגבי אופן הפעלת השירות, תקציב הפרויקט ומקורות המימון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.