מחזיקי אגרות החוב מסדרה ט' של חברת אי.די.בי פתוח החליטו היום (א') פה אחד לאשר את מכירת פרויקט המסחר והמשרדים טיבולי והקרקעות הסמוכות אליו, תמורת 216 מיליון דולר. במקביל, דחו מחזיקי אג"ח ט' ברוב מכריע של 99.86% את הצעתו של בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין, לרכוש את אי.די.בי בשלמותה מידי נאמן החברה, עו"ד אופיר נאור.
אי.די.בי, הנמצאת בפירוק, מחזיקה ב-25.82% ממניות חברת IDBG שבבעלותה פרויקט טיבולי וקרקעות סמוכות אליו בעיר לאס וגאס, שבארה"ב. ביתרת (74.18%) מניות IDBG מחזיקה חברת נכסים ובניין, שבשליטת קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש).
בשבוע שעבר דיווחה נכסים ובניין, כי במסגרת הליך תחרותי שהתקיים, התקשרה IDBG בהסכם למכירת מלוא זכויותיה והתחייבויותיה בפרויקט המסחר והמשרדים טיבולי ובעתודות קרקע הסמוכות אליו, בתמורה לסכום של 216 מיליון דולר. בכפוף להשלמת העסקה, צפוי ל-IDBG תזרים מזומנים נטו של כ-87 מיליון דולר (לאחר פירעון הלוואות ועלויות מכירה אחרות), אשר יתחלק בין נכסים ובניין (65 מיליון דולר) ואי.די.בי (22 מיליון דולר).
בנכסים ובניין ציינו כי השלמת העסקה כפופה בין השאר לאישור ביהמ"ש המחוזי בת"א וזאת מאחר שאי.די.בי מוחזקת כאמור בידי נאמן. מחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי, שמהווים את עיקר נושי החברה, הצביעו כאמור פה אחד בעד אישור העסקה ועניין זה מגדיל משמעותית את סיכויי העסקה לקבלת אישור ביהמ"ש.
לאי.די.בי נותרה אחזקה עיקרית נוספת - 25% ממניות חברת התעופה ישראייר. מוקדם יותר החודש הציע אדוארדו אלשטיין לרכוש את אי.די.בי עם שני נכסים אלו תמורת תשלום של 20 מיליון שקל במזומן ועוד 50 מיליון שקל במועד פקיעת האופציה למכירת מניות ישראייר לידי חברת בי.ג'י.איי שבשליטת רמי לוי.
אלשטיין גם הציע לנושי אי.די.בי תוספת של 50% מהאפסייד שייווצר בעתיד מההחזקות בישראייר וב-IDBG, אולם מחזיקי אג"ח ט' דחו כאמור את ההצעה כמעט פה אחד. סדרת אג"ח ט' היא הסדרה היחידה שנותרה לאי.די.בי, לאחר הפירעון המלא של סדרות ט"ו ו-י"ד. מלבד מחזיקי אג"ח ט', להם חייבת אי.די.בי כ-900 מיליון שקל, יש לחברה נושים נוספים שהגישו לנאמן החברה תביעות חוב במסגרת הליך הפירוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.