ענף הרכב פתח את שנת המכירות 2022 עם עליית מחירים סלקטיבית שלא חלה על כל הדגמים והמותגים ומתמקדת בעיקר בדגמי הייבריד ולפלאג-אין, שמס הקניה עליהם עלה - אבל לא רק. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, פרסמה היום (א') מחירון מעודכן ובו התייקרויות שנעות בין כ-2,000 שקל לכ-6,000 שקל בכל קשת הדגמים.
כל דגמי הקורולה סדאן, כולל ההיברידיים, התייקרו בכ-2,000 שקל ובדגמי יאריס ויאריס קרוס ההתייקרות נעה בין 2,000 ל-3,000 שקל. דגמי ה-CH-R התייקרו בשיעור של בין 3,000 ל-5,000 שקל ודגם הראב-4 התייקר בשיעור של כ-2,000 שקל בדגם הבנזין ועד כ-5,000 שקל בדגם הפלאג-אין.
בקיה גם נרשמה עליית מחירים, שמתמקדת בעיקר בדגמי ההייבריד והפלאג-אין. המחיר של נירו הייבריד התייקר בכ-2,000 שקל ואילו המחיר של ניו פלאג-אין התייקר בכ-3,000 שקל. דגם הסורנטו התייקר גם הוא בכ-2,000 שקל.
במחירון של יונדאי ומיצובישי לא נרשמו שינויים במחירון 2022 לעומת 2021, אם כי הדגם המשפחתי המרכזי של יונדאי, אלנטרה הייבריד, הושק לפני כחודשיים במחיר שבתוכו תומחרה עליית מס הקניה. גם דלק רכב לא ביצעה שינויים במחירון של מאזדה, פורד וב.מ.וו. גם צ'מפיון ממשיכה עם מחירון 2021 בכל דגמי הקבוצה.
יבואניות רכב אחרות צפויות לפרסם מחירונים מעודכנים בימים הקרובים. בענף הרכב מציינים כי יצרני הרכב העלו בחודשים האחרונים את המחירים בשיעורים ניכרים בשל התייקרות חומרי הגלם ועלויות התובלה בעולם אולם בשל שערו החזק של השקל רוב העלויות הלו "נספגו" בינתיים.
ובינתיים חודש המסירות החשוב ביותר בשנה החל ברגל שמאל לאחר שהכנסת טרם אישרה את עדכון קבוצות המחיר, שבהתאם לו נקבע גובה אגרות הרישוי. כתוצאה לא ניתן כרגע לשחרר כלי רכב חדשים ללקוחות, שחלקם המתינו להם חודשים ארוכים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.