שנת 2021 הסתיימה עם כ-289 אלף מסירות, עלייה של כ-34% לעומת 2020. כך עולה מנתונים ראשוניים בענף הרכב. זוהי שנת המסירות החזקה אי-פעם בשוק הרכב הישראלי והיא עקפה בכ-3,000 מסירות את השיא הקודם, שנקבע בשנת 2016.
עם זאת, בפועל הנתון מרשים יותר מכיוון שבשנת 2021 נמסרו כ-10,600 כלי רכב ביבוא עקיף, שאינו מופיע בסיכומים הרשמיים של משרד התחבורה. מתוכם נמסרו כ-7100 כלי רכב ביבוא מקביל בכ-3480 כלי רכב ביבוא "זעיר", שהיבואנים מוגבלים בו לכ-20 כלי רכב בשנה. ביחד עם המסירות למוניות הגיע סך מסירות כלי הרכב הפרטיים לכ-302 אלף כלי רכב.
בהתאם לציפיות, חודש דצמבר היה חודש מסירות חלש במיוחד עם כ-6,000 מסירות בלבד בשל ההמתנה של לקוחות רבים לרישום החדש של "שנת עלייה על הכביש 2022". החריגה היחידה הייתה טסלה, שלמעשה "אילצה" את הלקוחות שהזמינו כלי רכב מהמשלוח הנוכחי לאסוף אותם בדצמבר או לבטל את הזמנתם ולהמתין מחדש למחזור המסירות הבא בחודש מרץ ואילך. כתוצאה מסרה טסלה בחודש דצמבר כ-1,000 מכוניות ותפסה נתח חסר תקדים של 16% מכלל המסירות באותו חודש. היקף המסירות של טסלה בכל 2021 עמד על 6,298 כלי רכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.