חברת "סלקום אנרג'י", שמוחזקת על-ידי סלקום וחברת "משק אנרגיה", תתחיל לספק בקרוב חשמל לקבוצת הרכב לובינסקי בהיקף כספי של 2.5 מיליון שקל בשנה - כך נודע לגלובס. בחברה סירבו לחשוף את התעריף או התנאים שבהם יימכר החשמל ללובינסקי, אך טענו כי מדובר בחסכון "משמעותי" עבורם. עבור "סלקום אנרג'י" מדובר בלקוח ראשון שירכוש מהם חשמל, כחלק מהפעילות החדשה אליה הם נכנסו בשנה שעברה כ"מספקי חשמל".
ב-18 ליולי 2021 הודיעה רשות החשמל כי לאחר הליך רגולטורי, מספר חברות שביקשו לקבל רישיון לאספקת חשמל עברו את התהליך בהצלחה וקיבלו את הרישיון. נכון להיום מדובר ב-24 חברות שמחזיקות ברישיון לאספקת חשמל בישראל. מדובר במהלך שנמצא רק בתחילתו, ושהינו חלק מהרפורמה בשוק החשמל, כשהמשמעות של אספקת החשמל בפועל היא שמחזיקות הרישיון יחליפו את חברת החשמל באספקת החשמל לצרכנים.
יודגש כי אחד התנאים לאספקת חשמל ממספקים אלה הוא קיומו של מונה חכם (דור חדש של מוני חשמל שמותקנים כיום. ג"ל) שמאפשר עיבוד של מידע, כמו למשל שעות השיא והשפל של השימוש בחשמל. היות שחשמל נמכר במחירים שונים לפי שעות שונות, עיבוד של מידע זה יכול להביא לשינוי התנהגות צרכנים ולחסכון בהוצאות החשמל.
בין מחזיקות הרישיון ניתן למצוא חברות אנרגיה כמו "משק אנרגיה", רפק, אדלטק, דוראד, אנרג'יקס ואנלייט - דבר שנותן להן יתרון מסוים בהבנת השוק וצרכיו, בדגש על העובדה שהשוק הולך ומשתכלל - בין היתר על-ידי מהלך זה של חלוקת רישיון לאספקת חשמל. לצידן יש חברות רבות שהיתרון היחסי שלהן מצוי בעובדה שהן מחזיקות במערך שירות לקוחות נרחב. בין היתר מדובר בסלקום, פרטנר, סופרגז, פזגז ובזק.
לובינסקי היא אחת מקבוצות הרכב המובילות בישראל ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, MG ו-DS. בחברה צופים גידול בביקוש שלהם לחשמל לאור ההתרחבות שלהם בשוק הרכבים החשמליים, לרבו יבוא של רכבים מסחריים החל מ-2022.
נדב אמסלם, סמנכ''ל אגף הלקוחות העסקיים בסלקום / צילום: תמונה פרטית
נדב אמסלם, סמנכ"ל אגף הלקוחות העסקיים בסלקום, אמר לגלובס כי "סלקום אנרג'י שמה לעצמה מטרה לספק ללקוחות עסקיים פתרונות אנרגיה וחשמל שמייצרים התייעלות וחסכון כספי מהותי במרכיב הוצאות החשמל של העסק באמצעות תמחור וטכנולוגיות IOT מתקדמות".
ואילו שחר בן מויאל, המשנה למנכ"ל "משק אנרגיה", הוסיף: "אנחנו גאים על שיתוף-הפעולה עם חברת סלקום ומשקיעים יחד מאמצים רבים במטרה לייצר ערך משמעותי ללקוחות תוך שיפור השירות, הורדת המחיר והרחבת השימוש בחשמל ירוק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.