מדוע אין חברת תעופה ישראלית המפעילה טיסות בקווים תל אביב לבחריין? אל חברת התעופה מבחריין גאלף אייר הייתה אמורה להצטרף ישראייר, שכבר הכריזה על השקת קו שיועד ל-24 בינואר 2022. אלא שלגלובס נודע כי ישראייר תדחה את השקת הקו למועד לא ידוע ותשאיר את הפעילות לגאלף אייר לבדה. הסיבה: לישראייר, כמו גם לכלל חברות התעופה הישראליות, טרם הוסדר אישור האבטחה הנדרש בשדה התעופה של בחריין (בעיר מנאמה).
בחודש דצמבר האחרון הטיסה גאלף אייר כ-1,400 נוסעים בקו לתל אביב, אותו היא השיקה כמה חודשים לכן. ב-2021 הסתכם מספר הנוסעים בגאלף אייר בטיסות שהופעלו מישראל ואליה (ממריאים ונוחתים) ב-4,000.
נושא אבטחת הטיסות של שלוש חברות התעופה הישראליות מבוצע על-ידי אגף האבטחה של אל על במימון כמעט מלא (97.5%) של המדינה, בהיקף המגיע לכמיליארד שקל בשנה רגילה. ישראייר וארקיע נדרשות להעביר את לו"ז הטיסות שברצונן להפעיל לאגף האבטחה באל על בכדי לתאם את סידורי האבטחה בנמלי התעופה מהם ממריאות הטיסות לישראל. מי שקובע את נהלי האבטחה הוא השב"כ. ישראייר הגישה את תוכניותיה להפעיל את הקו לבחריין, אולם כאמור התבשרה כי לא תוכל להפעילו.
מהשב"כ נמסר לפניית גלובס: "מאז החתימה על הסכמי אברהם, הגורמים המוסמכים במדינת ישראל נמצאים בשיח מקצועי עם מקביליהם הבחריינים לטובת חתימה על הסכם אבטחת הטיסות הישראליות. פתיחת תחנה חדשה ביעד זה מחייבת היערכות תפעולית ומבצעית של ביטחון אל על וחברות התעופה הישראליות, וככל שהיא תושלם, ניתן יהיה להתקדם עם הקמת התחנה ביעד. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לפרטים הנמצאים עדיין בתהליך".
מאורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, נמסר: "החברה נערכה במישורים התעופתיים והתיירותיים לקראת פתיחה חגיגית של הקו ב-24 בינואר. החברה תכננה לבצע שתי טיסות שבועיות ולהגביר את התדירות לשלוש טיסות ואף לארבע טיסות בשבוע, אלא שלצערנו לא התקבלו האישורים המתאימים לביצוע הטיסה. ישראייר כפופה ומצייתת להנחיות הרגולטור וממתינה בסבלנות לקבלת האישור המיוחל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.